انتخاب رزم ناو سهند برای اهتزاز پرچم ایران در روز ملی خلیج فارس
کد خبر: 3804148
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲

انتخاب رزم ناو سهند برای اهتزاز پرچم ایران در روز ملی خلیج فارس

گروه فرهنگی ‌ــ مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: جهت مراسم اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران در روز ملی خلیج فارس با همکاری منطقه یکم نیروی دریایی رزم ناو سهند انتخاب شد.

انتخاب رزم ناو سهند برای اهتزاز پرچم ایران در روز ملی خلیج فارس

به گزارش ایکنا از هرمزگان، رضا کمالی زرکانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان سه‌شنبه، ۲7 فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران در این خصوص گفت: یکی از اهداف اصلی نهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری خلیج‌فارس نشان دادن اقتدار جمهوری اسلامی ایران در صیانت و حفاظت از نام و هویت خلیج‌فارس است که برای اولین باریک برنامه مشترک با حضور نیروی دریایی منطقه یکم بر روی آب‌های نیلگون خلیج‌فارس دردهم اردیبهشت در بندرعباس هم‌زمان با روز ملی خلیج‌فارس و سالروز آزادسازی جزیره هرمز برگزار می‌شود.

وی افزود: در جلسات متعدد با نیروی دریایی منطقه یکم رزم‌ناو سهند برای این اقدام مهم انتخاب شد که مهم‌ترین دلیل آن ساخت کامل این رزم‌ناو در داخل کشور هست که سه سال پیش به بهره‌برداری رسید و مأموریت‌های مهمی را در آب‌های آزاد به انجام رسانیده است و نشانگر توانایی و تخصص مهندسان ایرانی در داخل کشور است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان عنوان کرد: این برنامه مشترک با محتوای فرهنگی و هنری برگزار می‌شود و علاوه بر اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران در سواحل جزیره هرمز، برنامه‌های متعددی همچون موسیقی آیینی و سنتی، سرود با موضوع خلیج‌فارس، گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خلیج‌فارس و ... با حضور خبرنگاران رسانه‌های خارجی و داخلی و جمعی از مقامات لشکری و کشوری و پژوهشگران و اساتید اجرا می‌شود.

 

captcha