خسارت سیل به ۳۵ هزار واحد مسکونی لرستان
کد خبر: 3804160
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۶

خسارت سیل به ۳۵ هزار واحد مسکونی لرستان

گروه فرهنگی ــ مدیرکل ستاد بحران لرستان گفت: در جریان سیل اخیر در لرستان ۳۵ هزار واحد مسکونی لرستان خسارت دیدند که پنج استان معینِ لرستان، کار بازسازی این واحدها را آغاز کرده‌اند.

خسارت سیل به ۳۵ هزار واحد مسکونی لرستان/5 استان معین لرستان شدندبه گزارش ایکنا از لرستان، مسعود رضایی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان با بیان این‌که پنج استان معینِ لرستان، کار بازسازی این واحدها را آغاز کرده‌اند، افزود: بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغ شده، استان اصفهان کار بازسازی شهر پلدختر و بخش مرکزی، استان اردبیل شهر و روستاهای معمولان، استان همدان شهر استان‌های دورود و ازنا و استان قزوین کار بازسازی و بهسازی واحدهای تخریب شده در شهرستان دلفان را بر عهده دارند.
وی افزود: سایر مناطق استان لرستان نیز توسط بنیاد مسکن لرستان بازسازی و نوسازی خواهند شد.
وصل شدن آب شرب 793 روستای سیل‌زده لرستان

با تلاش کارکنان آبفار استان لرستان از مجموع 796 روستای سیل‌زده، آب شرب 793 روستا وصل شد.
غلامرضا آقامیرزایی، مدیرکل مدیریت بحران لرستان در این رابطه، گفت: آب شرب یازده شهر استان لرستان وصل شد، در شهر پلدختر به‎خاطر مشکلاتی در زیرساخت‌ها و همچنین مصرف زیاد برخی مشترکان، فشار آب در محله‌های سیل‌زده کم بوده و در برخی ساعات نیز قطع می‌شود.
وی افزود: از مجموع 870 روستای استان لرستان، راه روستایی 770 منطقه بازگشایی شد. همچنین با تلاش کارکنان شرکت گاز نیز، به جز یک روستا، مشکل گاز تمامی مناطق روستایی سیل‌زده برطرف شد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان اضافه کرد: همچنین از کل یک‌هزار و 145 روستای استان لرستان، یک‌هزار و 116 روستا به شبکه توزیع برق متصل شدند. این در حالی‎است که هلال‌احمر استان لرستان نیز تاکنون 56 هزار نفر را در مناطق امن شهری و روستایی اسکان داده و به بیش‌از 101 هزار نفر در تمامی مناطق سیل‌زده استان، کمک و امدادرسانی شده است.
آقامیرزایی تصریح کرد: با کمک همه عوامل امدادی و خدماتی و انتظامی و نظامی، تلاشی جهادی و شبانه‌روزی برای برطرف شدن تمامی مشکلات در مناطق سیل‌زده ادامه دارد.

انتهای پیام

captcha