بررسی اوضاع امت اسلامی منطقه توسط تهران و اسلام‌‌آباد
کد خبر: 3804179
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳
در سفر نخست‌وزیر پاکستان به ایران انجام می‌شود؛

بررسی اوضاع امت اسلامی منطقه توسط تهران و اسلام‌‌آباد

گروه بین‌الملل ــ نخست‌وزیر پاکستان در سفری دو روزه به ایران، با مسئولان این کشور به بررسی اوضاع امت اسلامی منطقه خاورمیانه می‌پردازد.

به گزارش ایکنا به نقل از «تسنیم»؛ عمران خان (نخست‌وزیر پاکستان) همزمان با اول و دوم اردیبهشت‌ماه به ایران سفر می‌کند و پیش از حضور در تهران، به مشهد می‌رود.

عمران خان در سفر به مشهد به دیدار برخی از مسئولان ایران و زیارت حرم امام رضا (ع) می‌رود.

در این سفر اسد عمر (وزیر اقتصاد و دارایی)، شیرین مزاری (وزیر فدرال حقوق بشر)، فهمیده میرزا (وزیر فدرال دولت پاکستان در امور هماهنگی ایالت‌ها)، سیدعلی حیدر زیدی (وزیر فدرال دولت در امور دریایی)، سیدذوالفقار بخاری (مشاور ارشد نخست‌وزیر در امور پاکستانی‌های مقیم خارج از کشور)، عبدالرزاق داود (مشاور ارشد نخست‌وزیردر امور بازرگانی و صنعتی)، عمران خان را همراهی می‌کنند.

قرار است نخست‌وزیر پاکستان درباره توسعه روابط دو جانبه میان ایران و پاکستان، اوضاع منطقه خاورمیانه و امت اسلامی به ویژه افغانستان، همچنین افزایش همکاری‌های دفاعی و نظامی میان دو کشور با مقامات ایرانی گفت‌وگو کند.

عمران خان پس از این سفر به چین می‌رود که به مدت چهار روز به طول می‌انجامد. همچنین عمران خان قرار است قبل از عزیمت به ایران برای رسیدگی به پرونده حادثه کشتار شیعیان قوم هزاره به کویته (مرکز استان بلوچستان) برود.

انتهای پیام

captcha