دو میلیون و 500 هزار دانش‌آموز، پای منبر استاد قرائتی
کد خبر: 3804180
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴

دو میلیون و 500 هزار دانش‌آموز، پای منبر استاد قرائتی

کانون خبرنگاران نبأ ــ در حال حاضر بیست و هفتمین دوره درس‌هایی از قرآن با همکاری مؤسسه ترویج فرهنگ قرآنی و معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با حضور دو میلیون و 500 هزار نفر دانش‌آموز سطح متوسطه در 700 منطقه آموزشی کشور در حال برگزاری است.

ابراهیم آقابابایی، معاون پشتیبانی و مالی مؤسسه ترویج فرهنگ قرآنی درس‌هایی از قرآن حجت‌الاسلام‌والمسلمین قرائتی در بازدید از اجرای مسابقات نهایی درس‌هایی از قرآن در اسلامشهر در گفت‌و‌گو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ اسلامشهر در تشریح نحوه برگزاری این مسابقات، گفت: در حال حاضر بیست و هفتمین دوره درس‌هایی از قرآن با همکاری مؤسسه ترویج فرهنگ قرآنی و معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با حضور دو میلیون و 500 هزار نفر دانش‌آموز مقطع متوسطه در 700 منطقه آموزشی کشور در حال برگزاری است و 30 هزار نیروی افتخاری که عمدتاً از معاونان پرورشی مدارس هستند، این برنامه را تحت نظارت و اجرا دارند.
وی بیان کرد: دانش‌آموزان در طول سال تحصیلی با بهره‌مندی از 18 برنامه درس‌هایی از قرآن حجت‌الاسلام قرائتی در منازل از طریق سیما، فرم‌های مسابقه را تکمیل و به مسئولان واحد آموزشی تحویل دادند و در این آزمون نهایی شرکت کردند؛ در مرحله نهایی دو هزار و 500 نفر برگزیده و از آنان تقدیر به‌عمل خواهد آمد.
معاون پشتیبانی و مالی مؤسسه ترویج فرهنگ قرآنی اظهار کرد: با عنایت به اجرای برنامه‌های قرآنی در کشور، هنوز قرآن مهجوریت داشته و ضرورت دارد جهت ایجاد انگیزه در دانش‌آموزان به تمام مؤسسات قرآنی، دارالقرآن‌ها و در رأس آن وزارت آموزش و پرورش توجه ویژه داشته و بودجه لازم برای اجرای برنامه‌ها در اختیار این مراکز قرار گیرد.
آقا‌بابایی تصریح کرد: در طول تاریخ فرهنگ قرآنی در جامعه ما مورد توجه بوده و وجود مکتب‌خانه‌ها نشان از این موضوع داشت و اصطلاح سواد قرآنی از اهمیت خاصی برخوردار بود.
وی تأکید کرد: ایجاد انگیزه تلاوت آیات کتاب الهی می‌بایست از سنین کودکی آغاز شود و در مدارس مورد توجه بیشتری قرار گیرد؛ بدانیم اساس تکریم قرآن کریم بر پایه تلاوت و تدبر در آیات کتاب الهی استوار است.
ساسان حق‌شناس
انتهای پیام
captcha