کمک به سیل‌زدگان؛ رویکرد اصلی برنامه‌های «هفته جوان» در استان مرکزی
کد خبر: 3804205
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷

کمک به سیل‌زدگان؛ رویکرد اصلی برنامه‌های «هفته جوان» در استان مرکزی

گروه فرهنگی ــ معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: رویکرد برنامه‌های هفته جوان امسال اداره کل ورزش کمک به سیل‌زدگان است.

مرتضی امیدی، معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، از اجرای 250 برنامه فرهنگی ورزشی در استان خبرداد و گفت: برنامه‌های هفته جوان به مناسبت فرارسیدن میلاد حضرت علی‌اکبر(ع) امسال با رویکرد جدید در حال برگزاری است و تمامی جوانان فعال در حال خدمت‌رسانی و فعالیت هستند.
وی تصریح کرد: به مناسبت هفته جوان جلسه ستاد ساماندهی در تمام فرمانداری‌های استان برگزار شده و برنامه‌ها در جدول زمان‌بندی شده ارائه می‌شود، لذا برنامه‌های امسال با رویکرد کمک به سیل‌زدگان انجام می‌شود.
امیدی به برخی از برنامه‌های هفته جوان همچون غبارروبی گلزارشهدا، دیدار با ائمه جمعه، برگزاری کارگاه‌ها در بخش‌های مختلف، برپایی ایستگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی، برگزاری جشن گلریزان، برگزاری همایش پیاده‌روی، برگزاری مسابقات کتابخوانی و ورزشی، اشاره کرد.
وی اظهار کرد: پس از وقوع سیل حضور جوانان فعال در سمن‌ها در مناطق سیل‌زده امکان‌پذیر نبود، در هفته اول محموله‌های کمکی تحویل شده و اعضا بازگشتند اما پس از یک هفته فعالان سمن‌ها به صورت فیزیکی حضور داشته و به مردم آسیب‌دیده خدمت‌رسانی کردند.
امیدی ادامه داد: پس از بروز سیل در استان لرستان و تعین استان مرکزی به عنوان استان معین، تمامی سمن‌ها و هیئت‌های ورزشی استان بسیج شده و نسبت به استقرار پایگاه‌های جمع‌آوری کمک به مردم سیل‌زده اقدام کردند، تاکنون کمک‌ها در قالب ۵ مرحله به استان لرستان ارسال شده است که پس از اتمام هفته جوان و جمع‌آوری کمک‌های مردمی اقلام جمع‌آوری شده بار دیگر ارسال می‌شود.
وی در ادامه افزود: علاوه بر استقرار پایگاه‌های جمع‌آوری اقلام در خانه جوان و مجموعه ورزشی، در خانه جوان کارگاه‌ها و برنامه‌های شادی جهت استفاده برگزار می‌شود، همچنین در طول هفته جوان مراکز مشاوره به زوجین جوان خدمات رایگان ارائه می‌دهند.
امیدی با اشاره به استقرار پایگاه سلامت در خانه جوان و مجموعه ورزشی 5 مرداد، اضافه کرد: اجرای برنامه شاد در یکی از مناطق محروم از دیگر برنامه‌های در دستور کار است.
انتهای پیام

captcha