تشریح فعالیت‌های خانه قرآن حضرت زینب(س) روستای بارده
کد خبر: 3804317
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰

تشریح فعالیت‌های خانه قرآن حضرت زینب(س) روستای بارده

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر خانه قرآن حضرت زینب(س) روستای بارده با اشاره به فعالیت‌های این خانه قرآن اظهار کرد: کلاس‌های روخوانی برای افراد کم‌سواد به همراه تفسیر قرآن از کتاب «تفسیر مبین»‌ و نیز کلاس‌های نهج‌البلاغه و تدریس کتاب‌های شهید مطهری در این مکان برگزار می‌شود.

ام‌کلثوم کریمی، مدیر خانه قرآن حضرت زینب(س) بارده، در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: این خانه قرآن از حدود 10 سال پیش تا‌کنون با مجوز سازمان تبلیغات اسلامی، در عرصه آموزش قرآن کریم در روستا مشغول فعالیت است.
وی با اشاره به افراد تحت آموزش این خانه قرآن، گفت: قرآن‌آموزان این خانه قرآن دانش‌آموزان مقاطع مختلف و نیز بانوان محروم از سواد روستا را شامل می‌شود که در حال حاضر حدود 20 قرآن‌آموز در کلاس‌های آموزشی این مجموعه مشارکت فعال دارند که این تعداد در فصل تابستان و در ایام ماه مبارک رمضان، به مراتب بیشتر است.
کریمی با بیان اینکه تمام فعالیت‌های این خانه قرآن در حسینیه ابوالفضل(ع) روستا انجام می‌شود، اظهار کرد: کلاس‌های روخوانی برای افراد کم‌سواد به همراه تفسیر قرآن از کتاب «تفسیر مبین»‌ و نیز کلاس‌های نهج‌البلاغه و تدریس کتاب‌های شهید مطهری در این مکان برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در تمام مناسبت‌های مذهبی برنامه‌های ویژه‌ای وجود دارد، افزود: در ماه مبارک رمضان نیز محفل روزانه انس با قرآن کریم برگزار می‌شود، ضمن اینکه در فصل تابستان با توجه به فراغت دانش‌آموزان، کلاس‌های هنری نظیر مرصع، کیف‌دوزی با چرم و خیاطی برای علاقه‌مندان برپاست.
کریمی در‌خصوص حضور قرآن‌آموزان در مسابقات قرآنی، گفت: این افراد سال گذشته در مسابقات حفظ سوره مؤمنون و یاسین و مسابقات قرآنی آموزش و پرورش شرکت کردند که حائز نمرات خوبی شدند.
مدیر خانه قرآن حضرت زینب(س) روستای بارده درخصوص اجرای طرح تشویقی بانوان قرآنی روستا با هدف ترویج قرآن، گفت: هر ساله در ماه مبارک رمضان و طی فراخوانی از بانوان باسواد روستا دعوت می‌شود و پس از برگزاری مسابقه روخوانی، از نفرات برتر تلاوت قرآن تجلیل می‌شود.

انتهای پیام

captcha