آخرین وضعیت امدادرسانی در ۱۱ استان سیل‌زده در ۴ روز اخیر
کد خبر: 3804366
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷
سلیمی بیان کرد:

آخرین وضعیت امدادرسانی در ۱۱ استان سیل‌زده در ۴ روز اخیر

گروه سلامت ــ رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی در ۱۱ استان متاثر از سیل در چهار روز اخیر خبر داد و گفت: در حال حاضر امدادرسانی در استان‌های خراسان جنوبی و رضوی، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان و هرمزگان ادامه دارد.

وضعیت امدادرسانی در ۱۱ استان متاثر از سیل در ۴ روز اخیر/ آخرین وضعیت سیل در سیستان و بلوچستان و کرمانبه گزارش ایکنا، مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در مورد جزئیات امدادرسانی در عملیات سیل و آبگرفتگی از تاریخ ۲۴ تا ۲۷ فروردین اظهار کرد: در پی بارندگی‌های و وقوع سیلاب‌ها، در ۱۱ استان ایلام، خراسان جنوبی، رضوی و شمالی، زنجان، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، گلستان، هرمزگان و یزد امدادرسانی لازم به سیل‌زدگان صورت گرفته است.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه امدادرسانی در ۱۰۵ شهر و روستای استان‌های نام برده صورت گرفته است افزود: این عملیات‌ها توسط هزار و ۴۸۲ امدادگر که در قالب ۳۸۲ تیم فعالیت کردند انجام شد و به ۱۴ هزار و ۱۰۲ نفر امدادرسانی شد.
وی ادامه داد: همچنین ۲ هزار و ۸۸۹ نفر اسکان اضطراری داده شدند و ۱۴۳ نفر نیز به مکان امن منتقل شدند. ضمن اینکه ۴۰۲ منزل مسکونی نیز از آب تخلیه شد.
سلیمی با بیان اینکه ۱۶ دستگاه خودرو نیز از مسیر سیلاب رهاسازی شدند به توزیع اقلام میان حادثه دیدگان نیز اشاره کرد و گفت: ۴۶۸ دستگاه چادر، ۲۵۶۴ تخته پتو، ۸۰۸ تخته موکت، ۵۷۴۰ کیلوگرم نایلون، ۱۴۷۹ بسته غذایی، ۱۵۱۰ بطری آب معدنی، ۳۲۹۱ قوطی کنسروجات و ۹۵۳ قرص نان توزیع شد.
وی یادآور شد: امدادرسانی در خراسان جنوبی و رضوی، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان و هرمزگان ادامه دارد.
همچنین رسول راشکی، مدیرعامل هلال احمر استان سیستان و بلوچستان نیز با اشاره به وقوع سیل در استان سیستان و بلوچستان نیز اظهار کرد: در ۴روز گذشته به ۲ هزار و ۳۰ تن آسیب دیده از سیلاب در این استان امدادرسانی شد، و بیش از ۹۰۸ تن در مناطق امن اسکان داده شدند.
وی افزود: شهرستان‌های ایرانشهر، کنارک، دلگان، نیکشهر، مهرستان، فنوج، زابل، زاهدان، هیرمند سراوان، خاش و سرباز پس از بارندگی‌ها در استان گرفتار سیلاب شدند که ۴۳۰ تن از نیرو‌های امدادی هلال احمر این استان با بکاری تجهیزات امداد و نجات کار امداد رسانی به آسیب دیدگان را بر عهده دارند.

وی بیان کرد: با توجه به نیاز برخی از مناطق آسیب دیده نسبت به راه اندازی اردوگاه در مناطق امن و سوله‌های ورزشی اقدام شد و در این راستا تعداد ۱۹۴ دستگاه چادر نصب و در اختیار آسیب دیدگان قرار گرفت.
راشکی تصریح کرد:۱۹۴ دستگاه چادر برای اسکان اضطراری آسیب دیدگان از سیلاب در شهرستان‌های، کنارک، چابهار، مهرستان و دلگان جهت استفاده آسیب دیدگان از سیلاب بر‌پا شده است. افزود:در این مناطق به دلیل شدت بارندگی‌ها و طغیان رودخانه برخی از مناطق که در مسیر رودخانه‌ها قرار داشتند باید تخلیه شوند.
وی با بیان این که تا به امروز ۹۰۸ تن در این اردوگاه‌ها، در سالن‌های ورزشی و یا مکان‌های امن شناسایی شده، اسکان موقت پیدا کرده‌اند گفت: تعداد ۳۰۸ تخته پتو، ۶۳۳ تخته موکت، هزار و ۸۲۱ کیلو گرم نایلون و ۱۹۶ بسته غذایی، ۲ هزار و ۲۸۷ کیلوگرم برنج و حبوبات، ۴۶۶ کیلوگرم سایر اقلام خوراکی بین آسیب دیدگان توزیع شده است.
در همین رابطه فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمان نیز با اشاره به وقوع سیل و آبگرفتگی در شهرستان‌های رودبار جنوب، منوجان، ارزوئیه، انار، رفسنجان، ماهان، بردسیر، بافت، ساردوئیه، شهربابک، شهداد، رابر، فاریاب و کهنوج، اظهار کرد: در ۴روز گذشته به ۲ هزار و ۳۰ تن آسیب دیده از سیلاب امدادرسانی شد، و بیش از ۹۰۸ تن در مناطق امن اسکان داده شدند.
وی بیان کرد: از ۲۴ فروردین ماه تا امروز ۱۵۶ نفر از نیرو‌های امدادی جمعیت هلال احمر استان کرمان در قالب ۳۹ تیم به یاری اهالی گرفتار در سیل و آبگرفتگی در سطح استان شتافتند..
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان افزود: نجاتگران و امدادگران جمعیت هلال احمر استان با سرکشی و ارزیابی ۹۱ شهر و روستا در شهرستان‌های مذکور به ۵ هزار و ۸۱۳ نفر در قالب ۱۲۳۱ خانوار امدادرسانی کرده‌اند..
وی با اشاره به توزیع اقلام امدادی و زیستی توسط جمعیت هلال احمر استان به حادثه دیدگان ناشی از باران‌های شدید خاطرنشان کرد: تا کنون ۴۷۸ بسته غذایی، یک هزار و ۹۴۳ کیلوگرم نایلون، یک هزار ۴۱۴ بطری آب معدنی، ۶۰۹ عدد کنسروجات، ۱۷۰ تخته پتو، ۱۰۰ قرص نان، ۱۳ چادر و۴۶ موکت نیز توزیع شده است..
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به اینکه همچنان امدادرسانی و رسیدگی به حادثه دیدگان از سیل در سطح استان توسط نیرو‌های امدادی هلال احمر ادامه دارد، تصریح کرد: نجاتگران و امدادگران جمعیت هلال احمر استان توسط ۳۴دستگاه آمبولانس و خودروی کمک دار سبک و ۹ دستگاه لجن کش به اهالی درگیر سیل کمک کردند.
محمد رحیم شهریاری مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی نیز در رابطه با وقوع سیل در این استان گفت: به دنبال بارندگی‌های اخیر در خراسان جنوبی، یک هزار و ۵۱۴ نفر درگیر سیل امدادرسانی شدند.
وی اظهار کرد: اکثر شهرستان‌های استان طی بارندگی‌های ۴۸ ساعت گذشته دچار سیل و آبگرفتگی شدند که بیشترین حوادث از تپه طاق طبس و درح در شهرستان سربیشه گزارش شده است.
شهریاری با بیان این که شهرستان‌های نهبندان، زیرکوه و خوسف بارندگی‌های شدید و سیل و آبگرفتگی را در پی داشت، افزود: از عصر روز یکشنبه که سیل شروع شده به خصوص در شهرستان درمیان، سربیشه و طبس بیشترین امدادرسانی‌ها انجام شده و تاکنون یک هزار و ۵۱۴ نفر امدادرسانی شده که بخشی رها سازی و نجات سیل بوده و در مجموع ۴۳ نفر درگیر سیلاب در استان نجات داده شده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به این که یک هزار و ۳۵۸ نفر در مکان‌های امن و چادر‌های امدادی هلال احمر اسکان داده شده‌اند. خاطر نشان کرد:تاکنون ۲۴۳ تخته چادر، ۵۹۴ بسته مواد غذایی ۷۲ ساعته، ۵۰ بسته غذایی ۲۴ ساعته، یک هزار پتو، ۲۶۵ تخته موکت، ۳۰۴ کیلو نایلون و ۴۰۰ قوطی کنسروجات برای سیل زدگان توزیع شده است.
وی همچنین از اعزام ۱۳۶ دستگاه خودرو امدادی به محل حوادث خبر داد و افزود: عملیات امدادی در استان همچنان ادامه دارد و امدادرسانی به روستا‌های درگیر سیل مخصوصا تپه طاق طبس و بخش دستگردان طبس و زیرکوه، سربیشه، درمیان و نهبندان در حال انجام است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گرفتار شدن تعداد زیادی از مردم در سربیشه و درح را از مهمترین ماموریت‌های هلال برشمرد و گفت: این افراد در محاصره سیل قرار گرفته بودند و نیرو‌های امدادی هم پشت سیل مانده بودند که مجبور شدیم خودرو امدادی یونیماک به منطقه اعزام کنیم که با این خودرو امدادگران به دل سیل زده و ۲۳ نفر را در دل شب از مرگ حتمی نجات داده به منطقه امن انتقال دادند.
شهریاری افزود: واژگونی یک اتوبوس از مقصد کاشمر به یزد در داخل سیل از دیگر حوادث مهمی بود که ۳ تیم امدادی از امدادگران هلال احمر به محل تپه طاق محل حادثه اعزام شدند و طی پنج ساعت با کمک نیرو‌های شهرداری توانستند تمام سرنشینان اتوبوس را از مرگ حتمی نجات و به منطقه امن منتقل کنند.
وی افزود: در مجموع ۴۳ نفر درگیر سیلاب بودند که با کمک نیرو‌های امدادی از مرگ حتمی نجات یافتند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه عبور از رودخانه در هنگام سیل برای خود امدادگران مشکل آفرین است، گفت:، ولی امدادگران با روحیه ایثارگری تمام حوادث را امدادرسانی کردند.

شهریاری گفت: در مجموع ۶۲ مورد حادثه شامل شش مورد جاده ای، ۵۳ مورد سیل و آبگرفتگی، سه مورد شهری گزارش شده و کل حادثه دیدگان استان یک هزار و ۵۱۴ نفر که ۱۰ نفر جاده ای، چهار نفر شهری، یک هزار و ۵۰۰ نفر درگیر سیل و آبگرفتگی که در مجموع ۴۳ نفر نجات داده شد.
وی افزود: یک هزار و ۳۵۸ نفر به دنبال سیل در استان اسکان داده شدند و ۳۸۵ نفر در ۱۰۸ تیم به محل حوادث اعزام شدند.
انتهای پیام
captcha