ارتش و سپاه با لباس‌ مختلف اما هدف مشترک در خدمت نظام هستند
کد خبر: 3804387
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۵

ارتش و سپاه با لباس‌ مختلف اما هدف مشترک در خدمت نظام هستند

گروه سیاست و اقتصاد- فرمانده تیپ 216 زرهی زنجان گفت: نیروهای مسلح ایران یکی است و فقط لباس‌های‌مان فرق می‌کند، ما تابع سلسله مراتب فرماندهی بوده و همه ما سپاهی هستیم.

ارتش و سپاه با لباس‌ مختلف اما هدف مشترک در خدمت نظام هستندبه گزارش ایکنا از زنجان، امیر سرتیپ علی مظهری ۲۷ فروردین‌ماه در نشست خبری اظهار کرد: در سال ۵۸ زمانی که ۲ ماه از پیروزی انقلاب گذشته بود، بنیانگذار جمهوری اسلامی به ارتش اعتماد کرد و روز ۲۹ فروردین را به نام ارتش نامگذاری کردند و ارتش هم پاسخ این اعتماد را داد و در مبارزه با گروهک‌های مختلف ۲۰۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرد.
وی یادآور شد: ارتش جمهوری اسلامی، در زمان جنگ تحمیلی هم  در مقابل ارتش بعث عراق که برای ساقط کردن ایران در ۲ هفته برنامه‌ریزی کرده بودند، در غرب و جنوب ایستاد و شهدا و جانبازان بسیاری درقدم در راه ایثار و دفاع از خاک کشور گذاشتند.
فرمانده تیپ 216 زرهی زنجان با اشاره به اینکه ارتش در حوادث سیل و زلزله نیز از نخستین ساعات بروز حادثه پای کار هستند، بیان کرد: در سیلی که ۳ استان کشور را درگیر کرده نیز دوشادوش سایر نیروهای مسلح با حدود ۲۱ یگان با تمام تجهیزات و امکانات در خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان هستند.
وی با بیان اینکه ارتش از آمادگی رزمی و دفاعی کامل برخوردار است، تصریح کرد: انواع هواپیما، تانک ذوالفقار، مهمات و ناوشکن‌ها را در داخل تولید می‌کند و در تولید سلاح سبک و سنگین وابستگی به خارج ندارد.
امیر مظهری ادامه داد: با توجه به توان و آمادگی نیروهای مسلح، دشمنان و استکبار از این توانایی‌ها آگاهی دارند و از لحاظ نظامی نمی‌توانند کشور را تهدید کنند اما چنانچه حماقتی از دشمن در حمله نظامی سربزند، پاسخی دندان‌شکن دریافت می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: در همه یگان‌ها هیئت اندیشه‌ورز داریم و از کارکنانی که خلاقیت و نوآوری دارند در این هیئت سازماندهی می‌شوند. پهباد بصیر، سلاح زاویه زن، دستگاه کنترل میدان مین، سلاح‌های ابتکاری، موشک انداز نفر بر، سلاح‌های کنترل از راه دور، دستگاه‌های هشدار دهنده که به عنوان کمک نگهبان است و جنبنده‌ای از منطقه تردد داشته باشد، هشدار می‌دهد و مواردی از این دست توسط کارکنان ارتش زنجان ساخته شده است.
 
وحدت نیروهای مسلح
فرمانده تیپ 216 زرهی زنجان همچنین تصریح کرد: اختلاف بین نیروهای مسلح ناشی از شایعات و توطئه‌های دشمن است. ملت می‌بینند دولت، مردم، بسیج، سپاه و ارتش ضمن حفظ وحدت در کمک به سیل‌زدگان هر کدام وظایف مشخص دارند.
این مسئول با تاکید بر اینکه وحدت بین نیروهای مسلح و دولت وجود دارد و این در شرایطی است که مسئولیت‌ها نیز کاملا مشخص است، خاطرنشان‌ کرد: همه در کنار هم برای سربلندی کشور در حل خدمت هستیم و همه ما با وحدت در خدمت نظام هستیم، هیچ‌کس نمی‌تواند بین نیروهای مسلح ایران تفرقه بیاندازد؛ چراکه ما تحت لوای فرماندهی مقام معظم رهبری برای سربلندی نظام در حال تلاش هستیم.
امیر مظهری با اشاره به اقدام دولت آمریکا در تروریست خواندن سپاه نیز گفت: این اقدام یک حرکت نسنجیده بود. تنها نیرویی که در منطقه جلوی داعش ایستادگی کرد، سپاهیان بودند و آن‌ها با اقدامات مستشاری خود توانستند لکه ننگ داعش را از این مناطق پاک کنند. اقدامات سپاه در کشور و منطقه قابل کتمان نیست، نیروهای مسلح ایران یکی است و فقط لباس‌های‌مان فرق می‌کند. ما تابع سلسله مراتب فرماندهی بوده و همه ما سپاهی هستیم.
وی در ادامه در رابطه با بازگشایی معبر پادگان برای سهولت تردد شهروندان نیز گفت: بخشی از کار انجام شده و در حال حاضر شهروندان از این معبر استفاده می‌کنند و در ادامه کار با توافقاتی که با شهرداری انجام شده، در بخش شرقی و مرکزی نیز کار در حال انجام است که با این کار، سهولت در تردد شهروندن را شاهد خوهیم بود و در حال حاضر شهرداری در داخل پادگان با هماهنگی بر اساس سلسله مراتب در حال فعالیت عمرانی است.
وی همچنین به برگزاری دوره‌های بصیرت برای کارکنان و خانواده‌های آن‌ها اشاره کرد و افزود: کلاس‌های قرآن نیز روزهای سه‌شنبه برای همه کارکنان پادگان برگزار می‌شود.
انتهای پیام
captcha