رونق تولید مستلزم حمایت از همه عناصر موثر است/ استفاده از ظرفیت خیرین برای اشتغال
کد خبر: 3804408
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۷
استاندار قم:

رونق تولید مستلزم حمایت از همه عناصر موثر است/ استفاده از ظرفیت خیرین برای اشتغال

گروه سیاست و اقتصاد ــ بهرام سرمست با اشاره به استفاده از ظرفیت خیرین در اشتغال و حقوق کارگران گفت: در سال رونق تولید باید قطعا از تولید که عناصر اصلی آن سرمایه، کار، کارگر، منابعی اعم از منابع مادی، طبیعی و انسانی است، حمایت کنیم.

رونق تولید مستلزم حمایت از همه عناصر موثر است/ استفاده از ظرفیت خیرین برای اشتغالبه گزارش ایکنا از قم، بهرام سرمست استاندار قم امروز27 فروردین‌ماه در جلسه استانداری با تشکل‌های کارگری که در سالن جلسات استانداری قم برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه و ولادت حضرت علی اکبر(ع) بیان کرد: کارگران و نمایندگان آن‌ها از بلوغ سیاسی بالایی برخوردار هستند لذا کارهای جزئی که وظایف ما است و برای همه اقشار جامعه به ویژه قشر کارگران انجام می‌دهیم، دیده می‌شود و مورد قدردانی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه ما در برابر این قشر زحمتکش احساس شرمساری داریم که کارهای بیشتر می توانستیم انجام دهیم و نکردیم اظهار کرد: هرکاری برای پیگیری امور کارگران و نمایندگان کارگران لازم است انجام خواهم داد و رسیدگی می‌کنم و کارگران بدانند که من به جهت وظیفه ذاتی و فراسازمانی که دارم قطعا از حقوق کارگران حمایت خواهم کرد.

استاندار قم ضمن دعوت از تشکل‌های کارگران برای اجرایی کردن امور گفت: لازم است یک نفر از نمایندگان تشکل‌های کارگری در کمیسیون‌هایی که تشکیل می‌شود حضور داشته باشد تا از حق و حقوق کارگران دفاع کنند، البته که دفاع از حقوق کارگران وظیفه ما نیز است، استاندار باید نقش پدری در جامعه داشته باشد و اگر نداشته باشد به لحاظ عملی در قلب‌ها نفوذ پیدا نمی‌کند.

سرمست با تاکید بر این‌که احیای واحدهای نیمه تعطیل، رونق تولید و حفظ اشتغال از رویکردهای اصلی استانداری است، ادامه داد: در سال رونق تولید باید قطعا از تولید که عناصر اصلی آن سرمایه، کار، کارگر، منابعی اعم از مادی، طبیعی و انسانی است حمایت کنیم، اگر محور اصلی همه دستگاه‌های اجرای تولید و رونق تولید باشد تولیدکننده و مصرف کننده در کنار یکدیگر از تولید ایرانی بهره کافی خواهند برد.

وی یادآور شد: نمایندگان تشکل‌های صنفی کارگران در جلسات تصمیم‌گیری کارگران باید حضور داشته باشند، دستگاه‌های اجرایی باید در خدمت تولید و کارگر باشد و اگر اختلافی بین دستگاه‌ها است مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی متولی حل این مشکل است و تا جایی که بشود اختلافات باید بررسی شود زیرا بیشترین ضرر و زیان در این اختلافات نصیب کارگران می‌شود و لذا ما وظیفه داریم که اختلافات بین دستگاه های اجرایی حل کنیم.

سرمست در ارتباط با خدمات رفاهی کارگران بیان کرد: قوانین خدمات رفاهی کارگران در جامعه برای همگان یکسان است اما نوع درک و دریافت دستگاه‌های اجرایی در این قوانین متفاوت است؛ در استان قم سرمایه‌های بسیاری وجود دارد که نباید از آن‌ها غافل شویم.

وی افزود: مسائل و مشکلات از دید تشکل‌های صنفی بررسی و پیگیری خواهد شد، در رابطه با اقلام اساسی مانند گوشت و غیره اولین استانی که به دولت پیشنهاد داد که این اقلام هدفمند ارائه شود استان قم بود، ما در کنار کارگران هستیم و خواسته‌ها و مطالبات تشکل‌های کارگری را به صورت مسالمت‌آمیز و محکمه‌پسند گوش فراخواهیم داد و این سیاست گذاری‌ها را پیش خواهیم برد.

استاندار قم در ارتباط با مسائل آموزشی کارگران گفت: ما به نیروی کارگر آموزش دیده و ماهر نیاز داریم، آموزش تخصصی و مهارت برای همه کارگران لازم است و اگر بتوانیم این مهارت آموزی را به قشر کارگر انتقال دهیم در جامعه آمار بیکاری کاهش خواهد یافت؛ آموزش‌ها و مهارت آموزی‌ها اتشغال جامعه را حل خواهد کرد.

وی با تاکید بر این‌که در بحث اشتغال و کارگران از ظرفیت خیرین بیشترین استفاده را خواهیم کرد، بیان کرد: در زمان پیش از انقلاب استان قم مورد بی‌مهری قرار گرفته و پس از انقلاب نیز در حال حاضر در جایگاهی که در شان این شهر مقدس است، نیستیم و تلاش می‌کنیم که این فاصله را کم کنیم.

انتهای پیام

captcha