تقویت رسانه‌ای جبهه مقاومت اسلامی در واحد برون‌مرزی رسانه ملی
کد خبر: 3804410
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۵

تقویت رسانه‌ای جبهه مقاومت اسلامی در واحد برون‌مرزی رسانه ملی

کانون خبرنگاران نبأ ــ آیین افتتاحیه رسمی نخستین خبرگزاری بین‌المللی تصویری ایران موسوم به «ایران پرس» به همراه دو پروژه جدید معاونت برون‌مرزی رسانه ملی با هدف تقویت رسانه‌ای جبهه مقاومت اسلامی عصر امروز، 27 فروردین در محل سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.

تقویت رسانه‌ای جبهه مقاومت اسلامی با «ایران پرس»

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا،  نبأ؛ آیین افتتاح نخستین خبرگزاری بین‌المللی تصویری ایران موسوم به «ایران پرس» به همراه افتتاح رسمی شبکه‌های «العالم سوریه» و «وب‌سایت هوسا تی وی» عصر امروز سه‌شنبه، ۲۷ فروردین‌ماه در سالن همایش‌های سازمان صداوسیما برگزار شد.

عبدالعلی علی‌عسکری، رئیس رسانه ملی؛ حجت‌الاسلام محسن قمی، معاون امور بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری؛ پیمان جبلی، معاون برون‌مرزی صداوسیما و رضا علیدادی، معاون فنی به همراه جمعی از کارمندان و اهالی و مدیران رسانه‌های داخلی و خارجی از جمله حاضران در این مراسم بودند.

پیمان جبلی، معاون برون‌مرزی صدا و سیما در ابتدای این مراسم گفت: هر سه پروژه‌ای که راه‌اندازی می‌شود در راستای تصحیح تصاویری از کشور است. ما قربانی تصویرسازی کشورهای غربی هستیم و واقعیت‌ها به وسیله رسانه‌های دنیا ارائه می‌شد. تصویرسازی از پیشرفت و دستاوردها در چهل سال دوم انقلاب اسلامی را باید خودمان داشته باشیم. بنابراین «ایران پرس» را بعد از یک سال کار آزمایشی افتتاح می‌کنیم. این خبرگزاری با هدف ارائه تصویر درست به افکار عمومی ایجاد شده است و به صورت زنده و تا اطلاع ثانوی اخبار را رایگان در اختیار سار رسانه‌ها قرار می‌دهد.

معاون برون‌مرزی سازمان صداوسیما ادامه داد: این خبرگزاری با ارائه تصویر درست به افکار عمومی ایجاد شده است و به صورت زنده و تا اطلاع ثانوی رایگان اخبار در اختیار مردم قرار می‌دهد. گزارش‌های خبری در این خبرگزاری تهیه می‌شود و قرار است در اختیار رسانه داوطلب و رسانه‌های دنیا بگذاریم.

جبلی با اشاره به رونمایی از دومین پروژه معاونت برون‌مرزی بیان کرد: پروژه دوم معاونت برون‌مرزی، راه‌اندازی شبکه العالم سوریه است. برای اولین بار حوزه برون‌مرزی شبکه‌ای را که متناسب با حوزه مخاطب خود است، از صفر تا صد راه‌اندازی کرده و مهم‌ترین ویژگی آن کادر و امکانات این شبکه در کشور سوریه است.

تقویت رسانه‌ای جبهه مقاومت اسلامی با «ایران پرس»

به گفته جبلی بخشی از هدف راه‌اندازی این پروژه حضور در عرصه فکری و فرهنگی سوریه بوده است و به‌کارگیری نیروهای بومی سوریه بعد از پیروزی‌های جبهه مقاومت ارتش سوریه و هم‌پیمانان دولت سوریه گام مؤثری در فضای رسانه‌ای سوریه داشته است.

در ادامه حجت‌الاسلام محسن قمی، معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به فعالیت شبکه‌های معاونت برون‌مرزی مثل العالم و پرس تی‌وی و رویکردهای آنها در بحث مذاکرات هسته‌ای و تحولات سوریه گفت: همه این‌ها مطالبات نظام از صداوسیما بوده است.

تقویت رسانه‌ای جبهه مقاومت اسلامی با «ایران پرس»

وی اضافه کرد: راه‌اندازی «ایران پرس»، «هوسا تی‌وی» و «العالم سوری» همراه با ابتکار و خلاقیت در زمانی صورت گرفته است که با مشکل مالی مواجهیم و این مهم جز با همت بلند امکان‌پذیر نیست و خواهش می‌کنم همانطور که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم نکته‌ای را با عنوان جبران ضعف رسانه‌ای بیان فرمودند این اتفاقات رسانه‌ای در عرصه‌های دیگر حوزه بین‌الملل هم شکل بگیرد.

قمی با اشاره به یک مقایسه تصریح کرد: موفق‌ترین رسانه در طول تاریخ، انبیا بودند و همچنین انسان‌هایی که راه انبیا را طی کردند و اگر فعالان رسانه خودشان پیامی نداشته باشند نمی‌توانند ادعا کنند که در این راستا قدمی برداشته‌اند.

تقویت رسانه‌ای جبهه مقاومت اسلامی با «ایران پرس»

صلح رسانه‌ای برای مقابله با جنگ‌طلبی

محمدمهدی مظاهری، رئیس مؤسسه فرهنگی اکو نیز با حضور در این مراسم طی سخنانی بیان کرد: در حال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی اتحادیه رسانه‌ها و رادیو و تلویزیون‌های کشورهای عضو اکو بوده و امیدواریم شاهد حضور رؤسای سازمان صداوسیمای عضو اکو در تهران به میزبانی صداوسیما باشیم تا صلح رسانه‌ای را بر پایه اشتراکات فرهنگی برای مقابله با جنگ‌طلبی طر‌ح‌ریزی و محقق کنیم.

سربازان گمنام رسانه و رسالت انتقال پیام اسلام و ارزش‌های انقلابی

عبدالعلی علی‌عسکری، رئیس سازمان صداوسیما در این مراسم پس از افتتاح رسمی پروژه‌های جدید واحد برون‌مرزی رسانه ملی با سلام و درود به شهدا اظهار کرد: ما در این ایام با حادثه سیل مواجه بودیم که البته برکاتی هم داشت و ما در ورای این حوادث همدلی و همراهی مردم را هم دیدیم. امیدواریم با زحمتی که دولت‌مردان، نیروهای مردمی، بسیج، سپاه و... می‌کشند آلام مردم برطرف شود.

تقویت رسانه‌ای جبهه مقاومت اسلامی با «ایران پرس»

علی‌عسکری ضمن محکومیت اقدام آمریکا در قرار دادن نام سپاه پاسداران در گروه تروریست‌ها تصریح کرد: اقدام زشت، غلط و سفیهانه آمریکا هم برکاتی داشت و دیدیم ۸۰ میلیون ایرانی همراهی خود با سپاه را اعلام کردند و دشمنان دیدند ملت ایران یکپارچه ایستاد و از سپاه حمایت کرد.

رئیس صداوسیما تصریح کرد: نیروهای معاونت برون‌مرزی، سربازهای گمنام رسانه هستند. این‌ها ورای مرزها کار می‌کنند و با داخل کشور کمتر سر و کار دارند و از این حیث ممکن است گمنام باشند با این حال در دنیا وسعت کاری آن‌ها زیاد و مؤثر است. امیدوارم بتوانند صدای انقلاب و اسلام را به اقصی نقاط جهان برسانند.

رئیس رسانه ملی در ادامه پس از ذکر نکاتی گفت: سال ۹۷ دوره خاصی بود. دشمن خواب‌هایی دیده بود ولی همه شبکه‌ها زحمت کشیدند و اجازه ندادند آنچه در سر برای آشوب‌گری می‌پروراندند، محقق شود. سال ۹۷ با شکست دشمن سپری شد و در ۲۲ بهمن نیز بیانیه گام دوم توسط رهبر انقلاب با نگاهی به آینده صادر شد.

علی‌عسکری ادامه داد: این بیانیه بسیار حکیمانه است. ادبیاتی ساده اما عمیق دارد و من توصیه می‌کنم دوستانمان مکرر آن را بخوانند تا به کوری چشم دشمنان بتوانیم بر اساس آن عمل کنیم و دستمایه برنامه‌سازی، ایده و تفکرات ما باشد.

علی‌عسکری افزود: سال ۹۸ نیز از سوی مقام معظم رهبری سال رونق تولید معرفی شد. امروزه ما در معرض جنگ اقتصادی قرار داریم و نظام سرمایه‌داری فکر می‌کند اگر ما را تحریم کند چه اتفاقی می‌افتد، اینها در سال ۹۸ هم کار خود را ادامه می دهند. پادزهر این موضوع همین فرمایشات حضرت آقا است.

وی ادامه داد: با رونق تولید می‌توانیم فرصتی را برای خود رقم بزنیم. از طریق مفهوم رو‌نق تولید و اتکا به صادرات کالاهایمان به سراسر دنیا می‌توانیم به رونق تولید امیدوار باشیم. بارها با دکتر جبلی صحبت کردیم در‌باره اینکه رسانه‌های برون‌مرزی ما می‌توانند رونقی برای تولید کالاهای داخلی باشند. سال ۹۷ که سال تولید کالای ایرانی بود تأثیرهای مثبتی را در پی داشت و ما در آستانه این هستیم که صادراتی هم داشته باشیم.

علی‌عسکری بیان کرد: پروژه العالم سوریه ارتباط مهمی بین ما و سوریه برقرار می‌کند و تثبیت کننده خون شهدا است و اگر کار فرهنگی و رسانه‌ای نکنیم ممکن است موفقیت‌های بعدی را از دست دهیم.

وی درباره خبرگزاری ایران پرس نیز گفت: تأسیس این شبکه احتیاج و برنامه جدی بود که از مدیر این خبرگزاری تشکر ویژه دارم که با امکانات کم کار خود را شروع کرد و ما نیز از این خبرگزاری حمایت می کنیم.

رئیس رسانه ملی پس از افتتاح رسمی «هوسا تی وی» نیز اظهار کرد: نقش مسلمانان در قاره آفریقا با اهمیت بوده و در آینده هم این‌گونه است و هوسا تی وی از ضرورت‌ها بود بنابراین تصمیم گرفته شد شبکه آن راه‌اندازی شود. تعدادی از آفریقایی‌ها فرانسوی‌زبان و انگلیسی‌زبان هستند، اما اغلب زبانشان هوسا است و به همین خاطر این شبکه هوسا نامیده شد؛ بسیاری از آفریقایی‌ها مسلمان هستند و به ما و ارزش‌های انقلابی ایران اسلامی علقه دارند.

رسالت نخستین خبرگزاری بین‌المللی تصویری ایران

گزارش ایکنا حاکی است، خبرگزاری ایران پرس از یکسال پیش، پخش ماهواره‌ای آزمایشی خود را به صورت 24 ساعته روی EUTELSAT 21B - فرکانس 11520 آغاز کرده که آخرین تصاویر خبری یا گزارش‌های تولیدی را به‌صورت زنده در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.

 ایران پرس همچنین توانسته است فعالیت خود را در عرصه وب با وب‌سایت دو زبانه انگیسی ـ عربی ایران پرس(iranpress.com) و نیز در عرصه فضای مجازی در شبکه‌های فیس بوک، توییتر، اینستاگرام، یوتیوب و نیز پیام‌رسان‌های واتساپ، تلگرام و سروش گسترش دهد.

وجه تمایز خبرگزاری ایران پرس که برای اولین‌بار در ایران و خاورمیانه اتفاق می‌افتد، خط دایرکت برای ارائه تصاویر خبری از سراسر ایران و نیز کشورهای منطقه به مشتریان خاص خود یعنی خبرگزاری‌ها، شبکه‌های خبری و رسانه‌های مهم بین‌المللی است.

انتهای پیام 

captcha