۴۰ ویژه‌برنامه به مناسبت روز ارتش در سمنان برگزار می‌شود
کد خبر: 3804437
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۰

۴۰ ویژه‌برنامه به مناسبت روز ارتش در سمنان برگزار می‌شود

گروه اجتماعی ــ فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر ۵۸ تکاور ذوالفقار شاهرود گفت: همزمان با روز ارتش به مناسبت ۴۰ سالگی پیروزی انقلاب اسلامی ۴۰ عنوان ویژه‌برنامه در سراسر استان سمنان برگزار می‌شود.

برگزاری 40 عنوان ویژه برنامه روز ارتش در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، علیرضا فخرآبادی، فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر ۵۸ تکاور ذوالفقار شاهرود شب گذشته، 27 فروردین در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در آستانه ۲۹ فروردین سالروز ارتش جمهوری اسلامی 4۰ عنوان برنامه در سراسر استان سمنان برگزار می‌شود، اظهار کرد: اجرای رژه نیروهای مسلح در میدان ولایت شاهرود با حضور استاندار سمنان برنامه شاخص این ایام است.

فخرآبادی ادامه داد: رژه نیروهای مسلح ارتش ۲۹ فروردین ساعت ۹ صبح در محل میدان ولایت شاهرود برگزارکه ازنظر تاکتیکی تجهیزات خوبی در ارتش وجود دارد و در رژه تنها بخش کوچکی از آن نمایش داده می‌شود تا دشمنان بدانند سلاح‌های ایران آماده است تا با تجهیزات خود در حوزه رزمی حضور یابد.

وی اضافه کرد: طی ایام نوروز ۹۸ شاهد بارش برف و بروز بوران شدید در خوش ییلاق شاهرود بودیم که در آن شرایط سخت ظرف ۴۸ ساعت با کمک ستاد مدیریت بحران شهرستان بدون کوچک‌ترین تلفات، مردم گرفتار در جاده‌ها جابه‌جا شدند که در این راستا در بحران خوش ییلاق ۶۰۰ نفر توسط ارتش اسکان داده شدند.

به گفته فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر ۵۸ تکاور ذوالفقار شاهرود 300 نفر از این تعداد توسط خودروها به شاهرود انتقال و ۲۵۰ نفر نیز در پادگان چهل‌دختر شاهرود مستقر شدند.

ارشد نظامی آجا در استان سمنان با تاکید بر اینکه ارتش هم اکنون در مدیریت بحران برف و رانش زمین کالپوش نیز حضور دارد،اذعان کرد: در همان لحظات وقوع بحران رانش زمین در حسین‌آباد کالپوش بلافاصله تجهیزات و نیروهای ارتش به منطقه اعزام شدند و وسایل موردنیاز سنگین و سبک در اختیار بخشداری قرار گرفت.

وی متذکر شد: ۴۰ دستگاه خودرو از سوی فرماندهی لشگر ۵۸ و تیپ‌های آن به مناطق سیل‌زده استان گلستان و جنوب غرب کشور اعزام‌شده است، که وسایل امدادی و خودروها توسط لشکر ۵۸ تکاور ذوالفقار از گرمسار به سمت اهواز اعزام و علاوه بر آن، کارکنان ارتش نیز به‌صورت خودجوش کمک‌هایی را برای سیل‌زدگان ارسال کردند.

فخرآبادی با اشاره به اینکه اقدام اخیر آمریکا در تروریست خواندن سپاه محکوم است، یاداور شد: سپاه نهاد انقلابی است که در این چهار دهه انقلاب خدمات بسیاری را انجام داده  و اینکه فردی نادان چنین حرفی را بیان می‌کند ازنظر ما محکوم است اذا ما معتقد هستیم که ترامپ راه به‌جایی نخواهد برد.

وی با بیان اینکه بدنه ارتش در اوایل انقلاب را افراد جوانی نظیر شهید سپهبد قرنی، شهید ستاری، شهید فکوری، شهید نامجو و… تشکیل می‌دادند افزود: در آن شرایط سخت امام راحل (ره) بافرمان تاریخی خود به ارتش نظم بخشید و از انحلال آن جلوگیری کرد،که این امر موجب شد تا وحدت و قوام به بدنه ارتش بازگشته و به دنبال آن مأموریت‌های بسیاری مانند غائله‌های کردستان، ترکمن‌صحرا و سیستان برای ارتش به وجود آید.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر ۵۸ تکاور ذوالفقار نزاجا گفت: ارتش همواره در برابر حملات ناجوانمردانه دشمن ایستاده که در این راستا ارتش نه‌تنها در عملیات سوسنگرد، ثامن‌الائمه، بیت‌المقدس، فجر، نصر و مرصاد بلکه در دوران پس از جنگ نیز به بازسازی مناطق جنگی، ادوات و تجهیزات پرداخت.

انتهای پیام

 

captcha