بازگشت امید و آرامش به پلدختر
کد خبر: 3804447
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰

بازگشت امید و آرامش به پلدختر

گروه اجتماعی ــ پس از گذشت بیش‎از دو هفته، آرامش نسبی به شهر‌های سیل‌زده لرستان از جمله پلدختر بازگشته است.

بازگشت امید و آرامش به پلدختربه گزارش ایکنا از لرستان، پس‌ از گذشت بیش‌ از دو هفته از سیل ویران‌گر لرستان، آرامش نسبی به شهرهای سیل‌زده استان از جمله پلدختر بازگشته است.
مدارس شهر پلدختر چند روز است که بازگشایی شده‌اند.عده‌ای از پزشکان نیز به‌صورت رایگان در بیمارستان صحرایی ارائه خدمت می‌کنند.
تشکل‌های مردمی، جهادی، نیروهای نظامی و انتظامی، هلال‌احمر و راهداری دوشادوش هم برای حل مشکلات سیل‌زدگان تلاش می‌کنند.
با تلاش نیروهای امدادی و خدماتی بیش‌از 90 درصد خانه‌های شهرهای پلدختر و معمولان از گِل و لای پاک شده است، اما به‌علت شدت تخریب، بسیاری از این واحدها، قابلیت سکونت ندارند.
اتمام عملیات آبرسانی در ۷۹۶ روستای سیل‌زده لرستان
با تلاش شبانه‌روزی و همکاری بین‌بخشی نیرو‌های شرکت‌ آب و فاضلاب کشور، مشکل آب ۷۹۶ روستای خسارت‌دیده از سیل برطرف شد.
غلامرضا آقامیرزایی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان اتمام عملیات آبرسانی در 796 روستای سیل‌زده استان، پاکسازی بیش‌از 90 درصد خانه‌ها و معابر در شهرهای پلدختر و معمولان، بازگشایی 770 روستا با تلاش عوامل راهداری، ارتش و سپاه، توزیع 24هزار کتاب درسی بین دانش‌آموزان سیل‌زده، ارسال 50 کامیون کمک از استان مرکزی به لرستان را بخشی از فعالیت‌های انجام گرفته در مناطق سیل‌زده لرستان در پانزدهمین روز پس‌از وقوع سیل عنوان کرد.
وی با بیان این‌که دو هزار مسکن نیز توسط بنیاد مسکن مرکزی در شهرستان چگنی بازسازی و ساخته می‌شود، افزود: تشکل‌های مردمی، جهادی، نیروهای نظامی و انتظامی، هلال‌احمر و راهداری دوشادوش هم، شبانه‌روز برای حل مشکلات سیل‌زدگان تلاش می‌کنند.
همچنین رئیس سازمان امور اراضی کشور سه‌شنبه، بیست و هفتم فروردین در بازدید از مناطق سیل‌زده، حجم خسارت وارد شده بر بخش کشاورزی لرستان را 920 میلیارد تومان اعلام کرد.

انتهای پیام

captcha