استقبال نماینده آمریکا از بیانیه شورای امنیت در محکومیت طالبان
کد خبر: 3804471
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱

استقبال نماینده آمریکا از بیانیه شورای امنیت در محکومیت طالبان

گروه بین‌الملل ــ نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان از بیانیه شورای امنیت سازمان ملل متحد در محکومیت عملیات بهاره (الفتح) گروه طالبان استقبال کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «رادیو آزادی» افغانستان؛ زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان، که برای آغاز مذاکرات صلح بین کابل و گروه طالبان تلاش می‌کند، در توئیتی از بیانیه شورای امنیت و وحدت جامعه بین‌المللی استقبال کرد.

خلیل‌زاد با اشاره به این اقدام شورای امنیت، شب گذشته 27 فروردین (16 آوریل) در حساب توئیتری خود نوشت: از صحبت هماهنگ جامعه جهانی در این باره استقبال می‌کند.

همچنین، وی به تازگی در توئیتی نوشت که اعلام عملیات بهاری از سوی گروه طالبان نشان‌دهنده بی‌پروایی این گروه است و این اعلام غیرمنطقی منجر به افزایش خشونت‌ها در افغانستان می‌شود.

یادآور می‌شود شورای امنیت سازمان ملل عصر روز گذشته، آغاز عملیات بهاره در افغانستان را محکوم کرد. شورای امنیت در بیانیه‌ای، که در سایت سازمان ملل منتشر شده، اعلام کرده است که نتیجه اعلام حملات بهاره از سوی طالبان، رنج و ویرانی بیشتر مردم افغانستان را در پی دارد.

انتهای پیام

captcha