برگزاری جشن‌های نیمه شعبان در ۳۱ امامزاده و بقعه متبرکه هرمزگان
کد خبر: 3804488
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴

برگزاری جشن‌های نیمه شعبان در ۳۱ امامزاده و بقعه متبرکه هرمزگان

گروه فرهنگی ــ معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان، گفت: جشن‌های نیمه شعبان در ۳۱ امامزاده و بقعه متبرکه استان هرمزگان برگزار می‌شود.

برگزاری مراسم جشن‌های نیمه شعبان در ۳۱ امامزاده و بقعه متبرکه استان هرمزگان

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد آزادی، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان در گفت‌وگو با ایکنا از هرمزگان، ضمن تبریک جشن‌های اعیاد شعبانیه، از عطرافشانی و آذین‌بندی بقاع متبرکه خبر داد و اظهار کرد: به‌مناسبت میلاد باسعادت منجی عالم بشریت در شب و روز میلاد حضرت صاحب‌الزمان‌(عج) هم‌زمان با سراسر کشور جشن نیمه شعبان در۳۱ امامزاده و بقعه متبرکه استان هرمزگان برگزار می‌شود.
وی افزود: برنامه‌های متنوعی، چون سخنرانی و مولودی‌خوانی و قرائت قرآن توسط قاریان در بقاع متبرکه با حضور عموم مردم برگزار می‌شود.
معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان، تصریح کرد: مراسم احیای شب نیمه شعبان، سخنرانی، مولودی‌خوانی، برپایی نمایشگاه، تبیین مهدویت، مسابقات فرهنگی، برپایی مناجات و ادعیه مأثوره این روز و شب و عمق‌بخشی به معرفت دینی زائران آستان مقدس امامزادگان و اهدای جوایز از برنامه‌های جانبی جشن بزرگ نیمه شعبان است.
ماه شعبان فرصتی برای تمرین تقوا و بندگی است
حجت‌الاسلام‌والمسلمین آزادی ابراز کرد: کلمه «شعبان» از شعب گرفته‌ شده و به معنی دره است، زیرا در این ماه دره‌ها و خزانه‌های بی‌کران رحمت و برکت الهی به مردم روی می‌آورند.
این مقام مسئول با بیان اینکه ماه شعبان فرصت مناسبی برای بازگو کردن زندگانی ائمه معصومین‌(ع) است، افزود: ماه شعبان فرصتی برای تمرین تقوا و بندگی است، ماهی است که در آن بندگان خوب خدا با روزه گرفتن، عبادت، دروغ نگفتن و غیبت نکردن، خود را برای ورود به ماه رمضان آماده می‌کنند.
ترویج فرهنگ مهدویت بزرگ‌ترین عمل عبادی از دیدگاه بزرگان است
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ مهدویت بزرگ‌ترین عمل عبادی از دیدگاه بزرگان است، ابراز کرد: منتظر ظهور بودن نیازمند آمادگی است، مانند ورزشکاران که بدون آمادگی نمی‌توانند در مسابقه شرکت کند، منتظران نیز بدون آمادگی روحی و اعتقادی نمی‌توانند منتظر منجی باشند.
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان با بیان اینکه جوانان امروز با الگو گیری از علی‌اکبر علیه‌السلام و تو جه به معنویات و دوری از گناهان و بدی‌ها می‌توانند امام زمان خود را یاری کنند، ادامه داد: برای ایجاد زمینه ظهور تلاش مضاعف کرد و طوری عمل کنیم تا حضرت مهدی (علیه‌السلام) از اعمال و رفتار ما راضی باشد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین آزادی اظهار کرد: جوانان امروز باید با توجه به خصایص بلند و اوصاف شایسته حضرت علی‌اکبر علیه‌السلام مثل عفت و پاک‌دامنی، ایثار، ادب، وقار، سخاوت، شجاعت و اطاعت و تسلیم بودن در برابر فرمان امام خود آراسته‌شده و حمایت از دین را از آن سرور خوبان یاد گرفته و نسخه عملی زندگی خویش قرار دهند.
کمک و یاری‌رساندن به همنوعان از ویژگی‌های منتظران است
وی بیان کرد: منتظران واقعی باید با توجه به فرهنگ مهدویت دست یاری خود را به‌سوی نیازمندان دراز کنند و کمک و یاری‌رساندن به همنوعان از ویژگی‌های منتظران است.
حجت‌الاسلام آزادی با اشاره به اینکه کمک به نیازمندان و فقرا یکی از ویژگی‌های مسلمانان است، یادآور شد: شایسته نیست که در قبال نیازمندان جامعه بی‌تفاوت باشیم بلکه باید کاری کنیم که آن‌ها هم شاد شوند.
وی ضمن ترغیب مردم ولایت‌مدار و منتظر منجی عالم بشریت به ثبت وقف‌های جدید خصوصاً وقف برای آن حضرت، گفت: با توجه به ثبت وقف‌های جدید و موردنیاز روز جامعه، وقف‌های مشارکتی خصوصاً وقف جهت پژوهش‌های مهدوی، تبلیغ و گسترش فرهنگ مهدویت بسیار ضروری است.
انتهای پیام

captcha