برگزیدگان مسابقات بین‌المللی قرآن کویت معرفی شدند
کد خبر: 3804496
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱

برگزیدگان مسابقات بین‌المللی قرآن کویت معرفی شدند

گروه بین‌الملل ـ فرید عمادی، معاون وزیر اوقاف و امور اسلامی کویت، اسامی نفرات برتر دهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه کویت را اعلام کرد.

برگزیدگان مسابقات بین‌المللی قرآن کویت معرفی شدند

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری .news.gov.kw؛ فرید عمادی، معاون وزیر اوقاف کویت در نشستی خبری اسامی نفرات برتر دهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه کویت در رشته‌های قرائات دهگانه، حفظ کل قرآن همراه با تجوید، تلاوت و برترین پروژه فنی خدمت به قرآن را اعلام کرد.
 
بنابر اعلام معاون وزیر اوقاف کویت، در رشته قرائات دهگانه این مسابقات، احمد ناجی الرحال سعد از لیبی، حنفی بشیر محمد المطیر از سومالی و صادق  عبدالله علی النهاری از یمن رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند.

در رشته حفظ کل قرآن همراه با تجوید نیز مامودو حسن عمر از نیجریه رتبه نخست را کسب کرد و احمد حرکات از الجزایر و عدنان بشری مای از آمریکا حائز رتبه‌های دوم و سوم شدند.

در این رشته همچنین، امینو عثمان محمد از نیجریه و ابوبکر قاجان از کشور ترکیه به‌طور مشترک چهارم شدند و محمد محمود حبیب الدروقی از کشور لیبی و مبارک خلیف یوسف از سومالی نیز به‌طور مشترک حائز رتبه پنجم شدند.

در رشته تلاوت دهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه کویت نیز عبدالله فهمی بن شی نور از مالزی، قدر اسمادی رشید از اندونزی، حاج آوانگ فکری از برونئی، سید حمیدرضا مقدسی از ایران و انوی عبدالله علی از  تایلند به ترتیب رتبه‌های اول تا پنجم را کسب کردند.

همچنین، در رشته حفظ کامل قرآن ویژه گروه سنی نوجوانان نیز کوناکری سانو آدم از گینه، ابوبکر هنو مطر عبدالکریم از سودان، عیسی عبدالله آدم از کامرون،
محمد سدیس رشیدالله از پاکستان و ریان رائد محمد صیداوی از اردن به ترتیب حائز رتبه‌های اول تا پنجم شدند.

در بخش پروژه‌های فنی خدمت به قرآن نیز، نرم‌‌افزار قرآنی «ختمة» از کویت و پروژه رصدخانه اطلاعات بین‌المللی قرآن وابسته به مرکز مطالعات قرآنی «تفسیر» عربستان رتبه‌های اول و دوم را در این بخش از مسابقات به خود اختصاص دادند.
 
 بنابر اعلام وزارت اوقاف و امور اسلامی کویت، آیین اختتامیه این دوره از رقابت‌ها و تجلیل از نفرات برتر و اهدای جوایز به آن‌ها هم‌اکنون در آمفی تئاتر کاخ «بیان» کویت و با حضور شیخ صباح احمد جابر الصباح، امیر این کشور در حال برگزاری است و تجلیل از شیخ یحیی احمد محمد الحلیلی، شیخ القراء یمن و محمد طبلاوی، رئیس اتحادیه قاریان مصر به‌عنوان شخصیت‌های قرآنی و تقدیر از رادیو قران کویت و شبکه جهانی «الهدایة القرآنیة»(هدایت قرآنی) از عربستان به عنوان رسانه‌های شایسته تقدیر از دیگر برنامه‌های آیین اختتامیه این مسابقات است.
 
یادآوری می‌شود، این دوره مسابقات از ۲۰ فروردین‌ماه سال جاری در هتل «کراون پلازا» این کشور آغاز شد و قاریان و حافظان علاقه‌مند به شرکت‌ در این مسابقات ابتدا به صورت الکترونیکی و آنلاین در کشور خود مورد ارزیابی قرار گرفتند و در نهایت، 145 شرکت‌کننده از 75 کشور در این دوره از مسابقات حضور داشتند.

«محمدیوسف درویشی»، ۱۱ ساله از قزوین در رشته حفظ کل نوجوانان در کنار «حمیدرضا مقدسی» از استان قم در رشته قرائت تحقیق، «رضا گلشاهی» از استان خراسان رضوی در رشته حفظ کل قرآن، نمایندگان ایران در این دوره از مسابقات بودند که حمیدرضا مقدسی حائز رتبه چهارم در رشته قرائت شدد.


انتهای پیام
captcha