کمک بیش از ۲ میلیارد تومانی کردستانی‌ها به نیازمندان
کد خبر: 3804501
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲

کمک بیش از ۲ میلیارد تومانی کردستانی‌ها به نیازمندان

گروه اجتماعی ــ معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کردستان از کمک ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی مردم این استان در سال گذشته، از طریق صدقه به نیازمندان خبر داد.

هیوا رحیمی، معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کردستان، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، با بیان اینکه مردم نیکوکار این استان در سال گذشته، 2 میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از طریق صدقه به نیازمندان کمک کردند، اظهار کرد: جمع‌آوری صدقه از سوی این نهاد با هدف کمک به تأمین بخشی از نیازهای مددجویان صورت می‌گیرد.
وی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد صدقه جمع‌آوری شده برای نیازمندان همان محل و شهرستان که پرداخت شده هزینه می‌شود، افزود: بیشترین مبلغ صدقه به مبلغ یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و به میزان ۵۸ درصد در بخش حمایت و سلامت نیازمندان و در سر فصل‌های جهیزیه و کمک به ازدواج، ارائه خدمات ویژه به سالمندان، پرداخت وام ضروری، کمک موردی، کمک به تحصیل دانشجویان و دانش آموزان نیازمند، تأمین لوازم ضروری زندگی و کمک به رفع سوء‌تغذیه کودکان نیازمند بود.
رحیمی بیان کرد: ۲۱ درصد از صدقه و به مبلغ ۴۶۰ میلیون تومان نیز در بخش مسکن محرومان و برای کمک به ساخت، خرید، تعمیر و تکمیل منازل مسکونی نیازمندان شهری و روستایی هزینه شد.
وی ادامه داد: در بخش فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی، تربیتی، تحصیلی و اردویی مددجویان نیز ۲۴۰ میلیون تومان و به میزان ۱۱ درصد از محل صدقات جمع‌آوری شده در سال ۹۷ هزینه شده است.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کردستان گفت: ۱۰ درصد از صدقات مردمی و به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان نیز از طریق تعامل و همکاری با موسسات خیریه برای امور نیازمندان این استان صرف شده است.
وی با بیان اینکه جایگزین کردن و استفاده از روش‌های نوین و الکترونیکی در پرداخت صدقات با هدف تسهیل، تسریع و افزایش امنیت در پرداخت، یکی از برنامه‌‌های جدید این نهاد است، یادآور شد: پرداخت صدقات از طریق کد # ۸۷*۸۸۷۷* و یا شماره‌گیری ۰۹۶۸۸۷۷ از روش‌های الکترونیکی پرداخت صدقات از طریق گوشی تلفن همراه انجام می‌شود.
انتهای پیام

captcha