آماده دفاع از اقتدار قاریان ایرانی در مسابقات مالزی
کد خبر: 3804530
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۵
هادی موحدامین بیان کرد:

آماده دفاع از اقتدار قاریان ایرانی در مسابقات مالزی

گروه مسابقات ــ نماینده ایران در شصت‌ویکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور مالزی اعتقاد دارد که اقتدار نمایندگان ایران در مسابقات مالزی در سال‌های گذشته باعث شده است تا نگاه برگزارکنندگان به ایرانی‌ها اینگونه باشد تا از مرحله گزینشی معاف شوند، اقتداری که او آمده است تا از آن دفاع کند.

آمادگی برای دفاع از اقتدار قاریان ایرانی در مسابقات مالزی / اطلاع دیرهنگام از تغییرات آیین‌نامه

به گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا؛ به مالزی؛ هادی موحدامین، نماینده ایران در شصت و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور مالزی، این روزها و در هتل «ایمپیانا» سخت مشغول تمرین است تا از اقتداری که قاریان ایرانی طی سال‌های گذشته برای ایران اسلامی به وجود آورده‌اند، دفاع کند، اقتداری که قاریانی همچون استادان محمدتقی مروت، عباس سلیمی، احمد ابوالقاسمی، علی و مسعود سیاح‌گرجی، شهید منا محسن حاجی‌حسنی کارگر و بسیاری دیگر باعث و بانی آن بوده‌اند، حالا با تلاوت یکی دیگر از جوانان ایرانی می‌رود که بیش از پیش تثبیت شود.
به فاصله چند روز بعد از مسابقات بین‌المللی قرآن ایران و کویت که نمایندگان کشورمان در آن به تلاوت پرداختند، مالزی و سالن پلنری مجموعه KLCC بی‌صبرانه منتظر شنیدن تلاوتی ایرانی است تا هیجان این مسابقات برای همه ایرانی‌ها قرآن‌دوست به بالاترین درجه‌اش برسد.
هادی موحدامین نیز بی صبرانه منتظر است تا نامش در کنار نام بزرگانی که در بالا فهرست شده‌اند قرار گیرد. به فاصله یک روز تا زمان اجرای نماینده کشورمان در شصت و یکمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کشور مالزی گفت‌وگویی با وی در مورد میزان آمادگی و دغدغه‌هایی که دارد، صورت گرفته که در ادامه آمده است.
هادی موحدامین، نماینده ایران در شصت و یکمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کشور مالزی در گفت وگو با خبرنگار اعزامی ایکنا؛ به مالزی، در مورد آخرین شرایط خود قبل از اجرا در مسابقات، گفت: اگر شرایط جسمی به خوبی پیش برود و مشکل تغذیه‌ای وجود نداشته باشد، شرایط مطلوبی برای تلاوت خواهم داشت. برای من بحث تغذیه از اهمیت دوچندانی برخوردار است.
موحدامین همچنین به بحث سکوت یکی دو روز قبل از تلاوت، تصریح کرد: استراحت خوب، سکوت خوب، داشتن آرامش روانی و روحیه خوب می‌تواند در کیفیت تلاوت تأثیر بگذارد. اسم و رسم مسابقات مالزی به خاطر قدمتی که دارد، همچنین شنیدن تلاوت قاریان مطرح در همین مسابقات باعث می‌شود تا مقداری وضعیت تغییر کند. به عنوان مثال شب گذشته نماینده فیلیپین تلاوت خوبی داشت، شنیدن همین تلاوت باعث شد تا با جدیت بیشتری مسابقات را پیگیری کنم.
وی در پاسخ به این سوال که حضور یافتن یا نیافتن در سالن چه میزان می‌تواند بر آمادگی قاری تأثیر بگذارد، گفت: اگر برای نشیدن تلاوت قاریان سطح بالا در سالن حضور نداشته باشیم به نوعی فرار از واقعیت خواهد بود، بنابر این حضور در سالن و شنیدن تلاوت‌ها باعث جدی‌تر گرفتن مسابقات می‌شود. ضمن اینکه اگر یک قاری با شنیدن یک تلاوت خوب خود را ببازد، بهتر است، ببازد. البته بنابر این نبوده است که اگر همه متسابقان خوب نباشند من یک درجه بهتر از آنها بخوانم تا رتبه بیاورم، بلکه بنا بر این است تا بهترین تلاوتی که می‌توانم اجرا کنم تا هم برای خودم به یادگار بماند و هم اینکه اسم ایران در مالزی شنیده شود.
نماینده ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی با تأکید بر اینکه در حاشیه این مسابقات اولین سوالی که در حاشیه مسابقات از همدیگر می‌پرسیم، ملیت متسابقان است، گفت: همانطور که در زمان گزینش قاریان نماینده ایران را از حضور در این مرحله معاف کردند، این گزینش نشدن مرهون تلاوت‌های مطلوب نمایندگان ایران در سال‌های قبل است. اگر من و دو نماینده بعد از من تلاوت خوبی نداشته باشند، شروع می‌کنند به گزینش مقدماتی از نمایندگان ایران و این معافیت برداشته می‌شود.
وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو و در پاسخ به این سوال که تا پنجشنبه شب به آمادگی کامل برای تلاوت خواهی رسید، گفت: ان شاالله، امیدوارم اینگونه شود، آمادگی وجود دارد با این وجود همیشه ته ذهن خودم نگران صدا بوده‌ام، فلج تار صوتی سمت راست که شش سال تحت درمان بوده‌ام و هشتاد درصد آن بازگشت، من را نگران می‌کند. با این وجود تغذیه خوب، سکوت خوب، گرم کردن و صداسازی خوب می‌تواند بسیار اثرگذار باشد. واقعاً بدون تعارف از همه مردم درخواست دارم تا نماینده ایران را دعا کنند.
نماینده ایران در مسابقات بین المللی قرآن کشور مالزی با اشاره به اینکه هیچ شناختی از داوران به جز آنهایی که در ایران داوری کرده‌اند، ندارد، گفت: آیین‌نامه‌ای که روز اول به ما دادند، با آنچه که شنیده بودیم، بسیار متفاوت است. در آیین‌نامه امسال بیشترین نمره برای تجوید و فصاحت در نظر گرفته شده است در حالی که شنیده بودیم بیشترین نمره برای صوت و لحن است.
وی بیان کرد: با توجه به موضوعی که در مورد صوت گفتم این آیین‌نامه به نفع من است، اما چیزی که گوشه ذهن همه ما وجود دارد این است که واقعاً طبق آیین‌نامه داوری می‌شود یا خیر؟ و آیا داوران به این تقید دارند؟ در این مسابقات کسی حق اعتراض ندارد و هیچ کسی داوران را نمی‌بیند تا با آنها صحبت کند.

انتهای پیام 

captcha