سیل تنها مؤسسه قرآنی معمولان را تخریب کرد
کد خبر: 3804540
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹

سیل تنها مؤسسه قرآنی معمولان را تخریب کرد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ تنها مؤسسه قرآنی معمولان که طی این سال‌ها به‌همت مدیر عامل مؤسسه با چنگ و دندان حفظ شده بود، یک‌شبه توسط سیل تخریب شد.

سیل تنها مؤسسه قرآنی معمولان را تخریب کردبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام مهدی امیدیان، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی لرستان در یادداشتی که آن‌‌را به خبرگزاری‎های لرستان ارسال کرده است، در رابطه‌با سیل پلدختر و معمولان و حال و هوای این روزهای مردم سیل‌زده، وضعیت مؤسسات قرآنی و امدادرسانی در این شهرها این‌گونه نگاشته است:

سر زدن به مؤسسه قرآنی معمولان و پیگیری وضعیت این مؤسسه ناراحت‌کننده بود، تخریب صددرصد و خاک شدن تنها مؤسسه معمولان توسط رودخانه آرزوهای مدیرمسئول آن‌ را بر باد داد، مؤسسه چند باری تا پای تعطیلی رفت اما وی با چنگ و دندان مؤسسه را نگه داشت ولی یک شبه آب پرونده آن‌را پیچاند، اما تلاش‌های مدیرعامل مؤسسه برای برپایی آن در منزلش امید دوباره‌ای در ترویج فرهنگ قرآنی داشت.

مصلای نیمه‌سازی که مأمن و پناهگاه سیل‌زدگان شد

مصلای نیمه‌ساز شهر هیچ وقت فکر نمی‌کرد روزی فرا برسد که مأمن سیل‌زدگان باشد سؤالی ذهن من را مشغول کرده بود آیا مسئولان امر به این توجهی دارند.
خلاصه داخل کمپ چادرها چند دختر بچه بودند با اصرار دوست داشتند سرود خود را بخوانند و ما ضبط کنیم، انگار گنبد نیمه‌کاره مصلی باید نظاره‌گر این صفا و صمیمیت باشد و یادش باشد اگر یک روزی کامل شد باز هم به این مردم جا بدهد و نشاط این بچه‌ها را ببیند.
از همه مهم‌تر دختر خانومی بود که گوشه دنج چادر نشسته بود و برای قبول شدن در مدارس نمونه دولتی درس می‌خواند، که این اقدام او به بقیه انگیزه می‎داد این‌که در هر شرایطی می‎توان درس خواند.
کارهای برقی کمپ معمولان را جهادگران تهران انجام می‌دادند و برای فراهم کردن وسایل رفاهی برای مردم تلاش می‌کردند.
در کنار مردم سیل‌زده، شاهد حضور پرندگانی بودیم که آن‌ها نیز در این سیل لانه و کاشانه خود را از دست داده بودند و در اطراف چادرهای کمپ جیک‌جیک کُنان رزق و روزی خودشان را از زمین برمی‌داشتند، این پرندگان درگیر خانه و کاشانه خودشان که آب برده بود نبودند و امید داشتند به این‌که اگر روزی خانه‌های مردم ساخته شود تکلیف آن‌ها نیز مشخص خواهد شد.

انتهای پیام

captcha