اندیشه‌های جوانان را خاموش نکنیم
کد خبر: 3804544
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱
گفت‌وگوی ایکنا با یک جوان موفق؛

اندیشه‌های جوانان را خاموش نکنیم

گروه اجتماعی ــ جوان در هر جامعه و کشوری محور حرکت است. اگر حرکت انقلابی و قیام سیاسی باشد، جوانان جلوتر از دیگران در صحنه هستند. اگر حرکت سازندگی یا فرهنگی باشد، باز جوانان جلوتر از دیگران‌اند و دست آنها کارآمدتر از دست دیگران است.

نگذاریم اندیشه‌های جوان خاموش شودجوانان فطرتی پاک دارند و با اندیشه خود می‌توانند دنیا را متحول کنند، چراکه اندیشه‌هایی پاک و بدون آلایش برای کسب اهداف خود دارند.
جوان در هر جامعه و کشوری محور حرکت است. اگر حرکت انقلابی و قیام سیاسی باشد، جوانان جلوتر از دیگران در صحنه هستند. اگر حرکت سازندگی یا حرکت فرهنگی باشد، باز جوانان جلوتر از دیگران‌اند و دست آنها کارآمدتر از دست دیگران است. حتی در حرکت انبیای الهی هم، از جمله در صدر اسلام، جوانان محور حرکت و مرکز تلاش و تحرک بودند.
اما این امر اهمیت دارد که نباید بگذاریم این اندیشه‌ها خاموش و دلسرد شوند، زیرا در آن صورت بیشترین آسیب‌ها متوجه قشر جوان خواهد بود.
به مناسبت روز جوان با جوانی هم‌کلام شدم که 17 سال است در زمینه پرورش زنبور عسل فعالیت دارد و در حال حاضر دانشجوی رشته پرورش زنبور عسل است. او مانند تمام جوانان این سرزمین قلبش برای وطن می‌تپد، اما برای رسیدن به نقطه اوج فعالیت‌ها و پیشرفت کشورش نیازمند توجه و حمایت است.

از ناامیدی در حرکت تا رسیدن به ایده‌های نو
سعید محسنی‎نیک، یک کارآفرین در خراسان‌جنوبی ،در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، گفت: در آذرماه سال ۹۶ ایده خود را با عنوان تولید خوراک فصلی زنبور عسل در پارک علم و فناوری خراسان‌جنوبی ثبت کردم و به دوره پیش رشد وارد شدم و سپس شرکت فرآورده‌های کندوی چوبی کویر را تأسیس کردم. در حال حاضر نیز در مرحله رشد پارک علم و فناوری هستم.

وی نوآوری را زمینه‌ساز موفقیت افراد دانست و افزود: کار تحقیقاتی خود را در مدت هشت سال بر روی تولید و بررسی تأثیر خوراک زنبور عسل انجام دادم و با مطالعه مقالات مختلف و بررسی عملکرد و تجربه عملی به نتایجی در زمینه تولید خوراک زنبور عسل با ترکیبات طبیعی با فرمولاسیون جدید دست پیدا کردم.

این جوان موفق بیان کرد: چهار سال به صورت کارگاه خانگی کار تولید خوراک زنبور عسل را انجام دادم و بعد از آن با تأسیس شرکت و ارائه ایده خود به پارک علم و فناوری در آنجا مستقر شدم.

وی افزود: کارآفرینان، جوانان و افراد نوآور در ابتدا باید در خود اعتماد به نفس ایجاد کنند و با توکل به خداوند و با تمام قدرت به سوی خواسته‌های خود پیش روند.

محسنی‎نیک ادامه داد: اولین مشکلی که در خصوص کارآفرینان وجود دارد این است که نمی‌دانند برای آغاز کار و ایده خود باید از چه راهی اقدام و به کجا باید مراجعه کنند. این امر به این علت است که واحدهای حمایتی در کشور ما معرفی نشده‌اند، در حالی که ایران چندین واحد حمایتی دارد.

وی از دلسرد کردن جوانان از سوی سازمان‌ها و افراد تصمیم‌گیر گلایه و اظهار کرد: اگر افراد نوآور از نظر مالی حمایت نشوند، نمی‌توان از آنان کار خوب را انتظار داشت.

این کارآفرین اظهار کرد: ظرفیت‌های استان بدون استفاده رها شده و از سویی دیگر مشاهده می‌کنیم که جوانان بسیاری بیکارند، در حالی که می‌توان از این ظرفیت ثروت‌آفرین برای اشتغالزایی استفاده کرد‌.

محسنی‎نیک یادآور شد: در حال حاضر جوانان برای بارور شدن استعدادهایشان نیاز به دیده شدن و حمایت دارند و از سویی دیگر باید ظرفیت‎های استان نیز از این حالت ناشناخته بیرون آید و به جوانان اعتماد شود تا بتوانند ثروت‌آفرین و ایده‌آفرین باشند.

جوانان گوهرهای نایاب جامعه هستند. نباید بگذاریم دلسرد شوند، چراکه در این صورت رو به حرف‌های نادرستی می‌آورند که سعی دارند جامعه اسلامی را منحرف کنند. دشمن می‌داند اگر جوانان را منحرف کرد، توانسته اندیشه جامعه اسلامی را به دست گیرد. نگذاریم این اندیشه‌ها از دست بروند.

انتهای پیام

captcha