واکنش دارالفتوای مصر به هتک حرمت قرآن در دانمارک
کد خبر: 3804551
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱

واکنش دارالفتوای مصر به هتک حرمت قرآن در دانمارک

گروه بین‌الملل ـ دیده‌بان اسلام‌هراسی وابسته به دارالفتوای مصر و مرکز اسلامی الازهر، اقدام «راسموس بالودان»، رئیس حزب راست‌گرا و افراطی موسوم به «روش قاطع» دانمارک، را در توهین به قرآن محکوم کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری الاهرام؛ در بیانیه دیده‌بان اسلام‌هراسی آمده: اقدام این سیاستمدار افراطی دانمارک در اهانت به قرآن که باعث برانگیختن احساسات مسلمانان و ایجاد درگیری‌های خشونت‌آمیز میان مسلمانان و طرفداران این حزب در این کشور شد امری محکوم شده است.

همچنین، در این بیانیه آمده: هتک حرمت قرآن از سوی راسموس بالودان اقدامی نژادپرستانه است که هیچ هدفی غیر از ایجاد تفرقه در جامعه دانمارک ندارد.
 
واکنش شیخ الازهر

احمد الطیب، شیخ الازهر، نیز اقدام این سیاستمدار تندرو دانمارک، که احساسات مسلمانان را جریحه‌دار کرده است، محکوم کرد.

وی با انتشار بیانیه‌ای در شبکه‌های اجتماعی توئیتر و فیس‌بوک نوشت: «از این گروه اندک افراطی که صلح و امنیت جهانی را مکدر کرده و باعث ایجاد کینه و دشمنی میان پیروان عقاید مختلف شده است تعجب می‌کنم».
واکنش دیده‌بان اسلام‌هراسی و الازهر به قرآن‌سوزی در دانمارک
احمد الطیب افزود: کتب آسمانی کاملاً مقدس بوده و تمام جهانیان باید از این‌گونه اعمال افراط‌ گرایانه دوری کنند. همچنان‌که قرآن کتاب الهی است و هیچ گونه اهانتی را به ساحت آن برنمی‌تابیم.
 
«لارس لوكه راسموسن»، نخست‌وزیر دانمارک، نیز پیش از این با صدور بیانیه‌ای این اقدام «بالودان» را محکوم و آن را اقدامی تحریک‌آمیز و منفور توصیف کرده بود.
 
وی در واکنش به اقدام موهن، طرح تحریک‌آمیز راسموس پالودن را محکوم کرد و صراحتاً آن را «تحریکات پوچ و بی‌معنا» دانست.

گفته می‌شود این سیاستمدار دانمارکی دوم فروردین‌ سال جاری در حضور نمازگزارانی که برای محکوم کردن جنایت حمله تروریستی به دو مسجد نیوزیلند مقابل پارلمان دانمارک نماز جمعه را اقامه می‌کردند، نسخه‌هایی از قرآن را به آتش کشید و در ادامه اقداماتش ۲۵ فروردین‌ماه در منطقه‌ای مسلمان‌نشین در شهر کپنهاگ، پایتخت این کشور، با پرتاب نسخه‌هایی از قرآن به این کتاب الهی توهین کرد.

انتهای پیام
captcha