خودباوری؛ رمز صدور هنر و فرهنگ ایرانی ـ اسلامی به جهان
کد خبر: 3804586
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵

خودباوری؛ رمز صدور هنر و فرهنگ ایرانی ـ اسلامی به جهان

گروه فرهنگی ــ مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در آیین اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی استان قزوین گفت: در گام دوم انقلاب اسلامی باید تلاش کنیم تا هنر و فرهنگ خود را به جهان صادر کنیم.

خودباوری رمز صدور هنر و فرهنگ ایرانی-اسلامی به جهان

به گزارش ایکنا از قزوین، آیین اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی استان قزوین شب گذشته، 27 فروردین‌ماه با حضور مسئولان استان و هنرمندان کشوری و استانی در سالن اجتماعات کتابخانه امام خمینی‌(ره) برگزار شد.
کوروش زارعی، مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، در این مراسم اظهار کرد: حوزه هنری استان قزوین را می‌توان از جمله استان‌های برتر و فعال کشور دانست و از جمله مهم‌ترین برنامه‌های اجرا شده در سال گذشته می‌توان به برگزاری جشنواره ملی بچه‌های مسجد در قزوین اشاره کرد.
وی افزود: سال ۹۷ وارد ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی شدیم که این عدد در فرهنگ ما به معنای پختگی در عرصه‌های مختلف است.
زارعی تصریح کرد: در طول عمر انقلاب اسلامی شاهد پیشرفت و رشد در حوزه‌های مختلف بودیم که یکی از آن حوزه‌ها را می‌توان رشد در عرصه هنر دانست؛ این پیشرفت‌ها در حوزه‌های مختلف قابل‌ مقایسه با پیش از انقلاب نیست و همین امر بسیار افتخارآفرین است.
این هنرمند سینما و تلویزیون تأکید کرد: حال که در چهل‌سالگی انقلاب به این رشد و بالندگی رسیده‌ایم باید یک اتفاق دیگر برای ادامه راه باقوت بیشتر رخ دهد که رهبر معظم انقلاب از آن با نام «گام دوم انقلاب اسلامی» یاد کردند.
مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری عنوان کرد: حالا که به این پختگی و بالندگی رسیده‌ایم و در عرصه‌های مختلف معنای «ما می‌توانیم» را اثبات کرده‌ایم، باید خود را باور کرده و در گام دوم انقلاب اسلامی تلاش کنیم تا هنر و فرهنگ خود را به جهان صادر کنیم.
وی عنوان کرد: امام خمینی‌(ره) همواره بر صادر کردن انقلاب اسلامی به جهان تأکید داشتند؛ لذا خودباوری می‌تواند زمینه صدور هنر و فرهنگ دینی و ملی را به جهان فراهم کند.
زارعی بیان کرد: چندی پیش رئیس‌جمهور آمریکا در اقدامی خصمانه نام سپاه پاسداران را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد این در حالی است که مردم ما همواره صلح‌طلب بوده و بر آن تأکید داشته و دارند.
مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در پایان با تأکید بر اینکه استان قزوین از جمله استان‌هایی است که در عرصه‌های مختلف زبانزد خاص و عام است، گفت: مردم این استان می‌توانند فرهنگ و آیین خود را به مردم جهان معرفی کرده و زمینه ترویج آن را فراهم سازند.
شهید آوینی آموزه‌های دینی و انقلابی را بازآموزی کرد
علی هوشمند، دبیر ستاد بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی استان و رئیس حوزه هنری استان قزوین نیز در این مراسم با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید اهل‌ قلم «مرتضی آوینی» بیان کرد: این شهید والامقام در کنار استفاده از ابزار دوربین، قلم به دست گرفت و با ادبیات خود که چاشنی عرفان داشت به بازآموزی آموزه‌های دینی، معرفتی و انقلابی همت گماشت.
وی با بیان اینکه مجموعه‌ای از برنامه‌ها در ستاد هفته هنر انقلاب اسلامی در نظر گرفته شده بود، اظهار کرد: هر مراسمی نمادها و نشانه‌هایی داشت که تلاش کردیم آن نمادها را به‌خوبی اجرایی کنیم.
هوشمند افزود: در هفته هنر انقلاب اسلامی شاهد هم‌افزایی مسئولان، سازمان‌ها، ادارات و نهادهای مختلف استان بودیم که ما را در ستاد همراهی کردند.
دبیر ستاد بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی استان قزوین تصریح کرد: هنرمندان استان در طول سال گذشته همت بسیاری داشته و شاهد هنرنمایی آن‌ها در عرصه‌های مختلف بودیم که امیدواریم این روند در سال‌ جاری نیز ادامه یابد.
به گزارش ایکنا، معرفی نفرات برگزیده جشنواره‌های مختلف فرهنگی و هنری حوزه هنری قزوین و معرفی چهره شاخص هنری در سال 97 نیز ازجمله برنامه‌های این مراسم بود.
انتهای پیام

captcha