بازسازی واحدهای مسکونی خسارت‌دیده دورود و ازنا به‌همت استان همدان
کد خبر: 3804588
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳

بازسازی واحدهای مسکونی خسارت‌دیده دورود و ازنا به‌همت استان همدان

گروه اجتماعی ــ استاندار همدان با بیان این‌که در شهرستان‌های دورود و ازنا بازسازی و بهسازی واحدهای مسکونی به استان همدان واگذار شده است، اظهار کرد: هم‌اکنون نیروهای خدمات شهری در شهرستان چگنی مستقر شدند و کار پاک‌سازی تا فردا، پنجشنبه به اتمام می‌رسد.

یبه گزارش ایکنا از لرستان، سید‌سعید شاهرخی، استاندار همدان امروز چهارشنبه، بیست و هشتم فروردین در جلسه ستاد بحران لرستان، اظهار کرد: علی‌رغم این‌که بارش‌های سنگین و آبگرفتگی معابر و جاده در شهرستان‌های استان همدان نیز وجود داشت، نیروهای امدادی و هلال احمر به لرستان اعزام شدند.
وی افزود: تیمی متشکل‌از دستگاه‌های اجرایی ستاد بحران همدان به لرستان اعزام شدند تا به صلاح‌دید  خادمی این استان در مناطق سیل‌زده فعالیت کنند.
شاهرخی با بیان این‌که در شهرستان‌های دورود و ازنا بازسازی و بهسازی واحدهای مسکونی به استان همدان واگذار شده است، اضافه کرد: هم‌اکنون نیروهای خدمات شهری در شهرستان چگنی مستقر شدند و کار پاک‌سازی تا فردا پنجشنبه به اتمام می‌رسد.
وی ادامه داد: کمک‌های استان همدان توسط تیم‌های مردمی در مناطق سیل‌زده لرستان در حال توزیع بوده و هم‌اکنون نیز مقدار زیادی از آن‌ها در انبارهای لرستان ذخیره شده است.

استاندار همدان با بیان این‌که قطعه‌ای از مسیر ویسیان به پلدختر نیز توسط دستگاه‌های اجرایی استان همدان بازسازی می‌شود، گفت: نیروهای خدمات شهرداری ما و دستگاه‌های امدادی در شهرستان پلدختر برای پاکسازی معابر مستقر می‌شوند.
شاهرخی افزود: جاده نورآباد به نهاوند در مسیر گامسیاب دچار رانش شدید شده که هم‌اکنون عملیات بازسازی آن در حال انجام است و تا عصر امروز بازگشایی می‌شود.
آغاز بازسازی جاده خرم‌آباد ـ پلدختر

سید‌موسی خادمی، استاندار لرستان نیز در این جلسه، با بیان این‌که از روز اول حادثه و سیل کمک‌های این استان وارد لرستان شد، اظهار کرد: هم‌اکنون نیز در چندین نقطه استان حضور دارند و کارهایی که به آن‌ها واگذار شده به نحو احسن انجام داده‌اند.
وی به مصوبات این جلسه اشاره کرد و گفت: چندین مأموریت جدید به اتفاق یکدیگر برای فعالیت ماشین‌آلات آن‌ها تعریف شد و ممکن است این ماشین‌آلات متناسب با نیاز افزایش یابند.
استاندار لرستان ضمن تقدیر از مردم و مسئولان استان همدان و بیان این‌که امیدوارم با این حس نوع‌دوستی همراه احساس مسئولیت مدیران، بتوانیم کار بازسازی را در استان سرعت بدهیم، ادامه داد: حجم خسارات خیلی بالاست و ما در تلاش هستیم این روند را به حالت عادی برگردانیم.
خادمی بیان کرد: در ابتدای سیل تمامی ارتباطات قطع بود؛ بنابراین خدمات‌رسانی تقریباً غیرممکن شد، اکنون عمده فعالیت ما معطوف به رساندن وضعیت به حالت عادی است تا بتوانیم کار خدمات‌رسانی و شروع پروژه‌ها، همچنین فعالیت‌های اقتصادی مردم را آغاز کنیم.
استاندار لرستان به جاده قدیم خرم‌آبادـ پلدختر اشاره کرد و با بیان این‌که طراحی آن در حال انجام است، تصریح کرد: اصل جاده باقی خواهد ماند اما نقاطی که عبور از محل قبلی آن ممکن نخواهد بود با ترسیم واریانت جدید ممکن است چندین تونل در مسیر ایجاد شود.
وی افزود: روستاییانی که در حاشیه این جاده قرار دارند نباید نگرانی در مورد راه داشته باشند.

انتهای پیام

captcha