جوانان قدردان فرصت‌های جوانی باشند
کد خبر: 3804589
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶
مدیرکل اوقاف هرمزگان:

جوانان قدردان فرصت‌های جوانی باشند

گروه معارف ــ مدیرکل اوقاف هرمزگان، با بیان اینکه جوانان قدردان فرصت‌های جوانی باشند، گفت: جوانان باید در معرفت و بصیرت از حضرت علی‌اکبر(ع) الگو بگیرند و فضایل اخلاقی این جوان را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

جوانان قدردان فرصت‌های جوانی باشند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین گرایلی، مدیرکل اوقاف هرمزگان در گفت‌وگو با ایکنا از هرمزگان، با تبریک اعیاد شعبانیه ضمن گرامیداشت میلاد حضرت علی‌اکبر‌(ع) و روز جوان در ۱۱ شعبان، اظهار کرد: سرتاسر زندگی حضرت علی‌اکبر‌(ع) پر از درس‌های مهم و مؤثر برای همه شیعیان است، ولی مهم‌ترین درس زندگی ایشان همراهی کامل به همراه امام زمانشان بود.
وی افزود: جوانان باید در معرفت و بصیرت از حضرت علی‌اکبر‌(ع) الگو بگیرند و فضایل اخلاقی این جوان را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.
مدیرکل اوقاف هرمزگان با اشاره به اینکه ایشان فرزند بزرگ امام حسین‌(ع) است که شبیه‌ترین فرد به رسول‌الله بوده است، افزود: هنگامی می‌گویند شباهت یعنی ازنظر ظاهری و اخلاقی است که نخستین شباهت حضرت علی‌اکبر(ع) با پیامبر اکرم(ص) شباهت اخلاقی است؛ که حضرت علی‌اکبر(ع) اخلاقی بسیار نیکو و پسندیده داشتند.
وی ادامه داد: می‌دانیم که قرآن کریم از حُسن اخلاق پیامبر اکرم‌(ص) با تجلیل و تحسین یاد می‌کند البته باید یادآور شد که خوش‌خلقی پیغمبر در مورد مسائل شخصی بود است، ولی در رابطه با مسائلی که حق خداوند متعال بود ایشان نرمش نشان نمی‌دادند مگر اینکه از طرف خداوند وحی می‌شد.
این مقام مسئول بیان کرد: وی ادامه داد: شباهت دیگر حضرت علی‌اکبر‌(ع) با پیامبر، شباهت ظاهری و جسمانی است که حضرت علی‌اکبر‌(ع) از نظر چهره به پیامبر اکرم‌(ص) شباهت داشتند.
روش تربیتی امام حسین‌(ع)؛ باعث ایجاد بهترین خصلت‌ها
حجت‌الاسلام‌والمسلمین گرایلی ابراز کرد: در روز عاشورا نخستین شهید بنی‌هاشم حضرت علی‌اکبر(ع) بود و مقبره حضرت علی‌اکبر(ع) در کربلای معلی پایین پای اباعبدالله الحسین(ع) است.
وی بابیان اینکه مهم‌ترین درس زندگی ایشان همراهی کامل به همراه امام زمانشان بود و از ویژگی‌های بارز حضرت علی‌اکبر(ع) را می‌توان شجاعت، تعهد، فرمان‌بری، ولایت مداری و بصیرت برشمرد.
مدیرکل اوقاف هرمزگان، با تأکید بر اینکه روش تربیتی امام حسین(ع) موجب که حضرت علی‌اکبر(ع) در سن جوانی آراسته به بهترین خصلت‌ها باشد، بیان کرد: جوانی مقطعی مهم در زندگی است که اگر به بهترین و زیباترین صفات اخلاقی و منش انسانی آراسته شود و به موفقیت دست یافتند.
این مقام مسئول تصریح کرد: جوانان ایران اسلامی نیز با الگو گیری از حضرت علی‌اکبر(ع)، راه کربلایی خود را انتخاب کرده و درراه عزت اسلام جان فدا می‌کنند و این امر حکایت از این دارد که صدای حضرت علی‌اکبر (ع) هنوز در دل تاریخ طنین‌انداز است.
جوانان قدردان فرصت‌های جوانی باشند
مدیرکل اوقاف هرمزگان گفت: حضرت علی‌اکبر(ع) باوجود سن جوانی با بصیرت و بینش در میدان کارزار مسیر حق و راه شهادت را برگزید.
وی در پایان با تأکید بر اینکه جوانان نیز قدر و منزلت جوانی را بدانند و با تأسی بر حضرت علی‌اکبر(ع) راهی را برگزینند که در آن به سعادت دنیا و آخرت دست یابند، گفت:اگر جوانان قدردان فرصت‌های جوانی باشند و با بینش و شناخت کامل قدم در مسیر حق و حق‌طلبی بگذارند گرفتار هیچ گزند و انحراف و یا توطئه‌ای از سوی دشمنان نمی‌شوند.
انتهای پیام

captcha