سیل رحمت بود، نه عذاب الهی
کد خبر: 3804598
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴

سیل رحمت بود، نه عذاب الهی

گروه اجتماعی ــ امام جمعه موقت اصفهان گفت: بعضی از افراد این حادثه را عذاب الهی تلقی می‌کنند، اما این اتفاق یک رحمت از طرف خداوند بود و اگر پیش‌بینی‌های لازم انجام می‌گرفت صدمات و آسیب‌های جدی وارد نمی‌شد.

سیل رحمت بود، نه عذاب الهیحجت‌الاسلام محمدتقی رهبر، امام‌ جمعه موقت اصفهان در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، در رابطه با همبستگی، همکاری و تعاون اظهار کرد: اقشار مختلف جامعه، موسسات دولتی و خدمات مردمی در حادثه سیل اخیر همبستگی، همکاری و تعاون خودشان را نشان دادند، حتی بعضی از دانشجویان، درس و دانشگاه را رها کردند و به کمک مردم سیل زده رفتند.
وی افزود: جنبش و روح تعاون اجتماعی و مذهبی در مردم ما وجود دارد که باید این خصلت را تقدیر و حمایت کرد. در حوادث مشابه، توان دولت محدود است و نیاز به کمک جمعی دارد.
امام جمعه موقت اصفهان بیان کرد: حوادث طبیعی درس‌هایی برای انسان در پی دارد و به همه هشدار می‌دهد که حادثه هر زمان ممکن است اتفاق بیافتد، البته این حوادث نیاز به پیشگیری‌های به موقع دارد. برای احداث مسکن باید نظارت و مدیریت لازم انجام شود.
حجت‌الاسلام رهبر ادامه داد: یکی از نکاتی که باید مورد توجه مسئولین قرار گیرد، ساخت و ساز استاندارد و شناخت درست مناطق می‌باشد که این مستلزم مدیریت و نظارت دقیق است. اگر در شیراز پیش‌بینی‌ها و پیشگیری‌های لازم انجام می‌گرفت، سیل به جان و مال مردم آسیب وارد نمی‌کرد.
وی گفت: بعضی از افراد این حادثه را عذاب الهی تلقی می‌کنند، اما این اتفاق یک رحمت از طرف خداوند بود و اگر پیش بینی‌های لازم انجام می‌گرفت صدمات و آسیب‌های جدی وارد نمی‌شد. یکی از فایده‌های این حادثه جنبه هشدارگونه آن است.
امام جمعه موقت اصفهان بیان کرد: مردم ما مردمی مسلمان، متدین، شیعه و نجیب هستند و با فرهنگ اسلام و انسان دوستی بیگانه نیستند. در 8 سال جنگ تحمیلی مردم فداکاری، همکاری و همدلی زیبایی از خودشان نشان دادند و البته باید پاداش معنوی این همکاری و همیاری‌ها را به مردم گوشزد کرد.
انتهای پیام

captcha