برخی ویژگی‌های دوران آخرالزمان
کد خبر: 3804687
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۶

برخی ویژگی‌های دوران آخرالزمان

گروه اجتماعی ــ امام جمعه کوهرنگ به تشریح برخی مشخصه‌های دوران آخرالزمان پرداخت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعید حسین‎پور، امام جمعه کوهرنگ، در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: در احادیث و روایات فراوانی به موضوع غیبت منجی و ظهور امام زمان(عج) اشاره شده است.
وی با اشاره به باور آموزه‌های شیعی درخصوص اصطلاح «آخرالزمان»، تصریح کرد: آخرالزمان از لحاظ واژگانی به انتهای یک دوران اطلاق می‌شود و از لحاظ آموزه‌های دینی، زمانی را می‌گویند که امام زمان(عج) برای برقراری حکومت عدل و داد در سراسر جهان ظهور خواهد کرد.
حسین‌پور با بیان اینکه ادیان الهی به ظهور مردی بشارت داده‌اند که ظلم و جور را از زمین برمی‌چیند و آن را پر از عدل و داد می‌سازد، افزود: نمونه چنین بشارتی در آیه 5 سوره قصص آمده است که خداوند می‌فرماید «وَنُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ».
این کارشناس مذهبی در استان با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام(ص) درخصوص آخرالزمان، گفت: به فرموده ایشان، «اگر از عمر دنیا، تنها یـک روز بـاقی مانده باشد، خداوند بلند مرتبه آن را چنان طولانی می کند تا مردی از اهل بیت من فـرمانروایی و ولایـت زمین را به دست گیرد».
وی با بیان اینکه مردم در عصر آخرالزمان به دو گروه تقسیم می‌شوند، اظهار کرد: بر اساس روایات یک گروه از مردم اهل گناه و معصیت و رواج بی‌عدالتی در جهان و گروهی دیگر اهل ایمان و خداپرستی هستند.
این کارشناس دینی در تشریح خصوصیات دسته اول مردم در آخرالزمان، گفت: این افراد فساد و بیداد و ستم را به معمولی‌ترین خصیصه جامعه تبدیل می‌کنند و ظلم و بی‌عدالتی، دوری از اخلاق و معنویت جوامع بشری را فرامی‌گیرد.

خصوصیات جامعه آخرالزمان
حسین‌پور اضافه کرد: نارضایتی پدر و مادر از فرزندان و آرزوی مرگ آنان، استیلای ستمگران بر مظلومان، فساد اقتصادی و رواج حرام‌خوری، سردی عواطف میان اعضای خانواده و قطع رحم، بی‌تفاوتی مردان در قبال دفاع از کیان خانواده، شهوت‌گرایی و مرگ‌های ناگهانی و کشتارهای پیاپی از جمله برخی از خصیصه‌های جامعه آخرالزمان بنا بر اشاره روایات، هستند.
وی دوری از تعالیم دینی و انجام کارهای غیر عقلانی و احساسی را از دیگر خصوصیات آخرالزمان برشمرد و افزود، در حدیثی از پیامبر اسلام(ص) داریم که درخصوص مساجد جامعه آخرالزمانی فرمود «مساجد هم عامره و هی خراب من الهوی، مسجدهای آن زمان آباد و زیباست، ولی از هدایت و ارشاد در آن خبری نیست.
حسین‌پور با برشمردن مصادیق اعمال احساسی مردم در عصر آخرالزمان، بیان کرد: رقابت، حسادت، پیروی از خرافات، انحرافات، تجمل‌گرایی و ... از موارد تفکرات و اعمال غیرعقلانی افراد در این دوران است.
امام جمعه کوهرنگ با بیان اینکه امروزه فضای مجازی زمینه‌ساز این گونه رفتارهای احساسی و غیرمنطقی است، گفت: این فضا علی‌رغم نقاط مثبت و سازنده، به محلی برای لجن‌پراکنی و اشاعه فحشا و تفکرات منحرف تبدیل شده و بسیاری از جوانان را از ارزش‌های الهی دور می‌کند.
وی با اشاره به لزوم ظهور منجی در جامعه غرق در ظلم و فساد آخرالزمان، ادامه داد: در جامعه‌ای که گناه و معصیت گسترش می‌یابد و عادی می‌شود و مردم به دین و دیانت اهتمامی نداشته از اخلاق حسنه دور شوند، اراده خداوند بر ظهور منجی قرار خواهد گرفت تا ریشه ظلم و نابرابری را بسوزاند و دین الهی را در زمین حکمفرما کند.
‌حسین‌پور در تشریح گروه دوم مردم عصر آخرالزمان، تأکید کرد: در این دوران عده‌ای از افراد در مسئله ایمان و پیروی از دین و همچنان ثابت‌قدم هستند و با آن‌که حضور ائمه اطهار(ع) و اولیای الهی را درک نکرده‌اند اما دوستدار اهل‌بیت(ع) هستند.
وی افزود: این افراد برای عدالت و برابری و اخوت تلاش و مبارزه می‌کنند و در اشاعه توحید و رشد عقلی و علمی جامعه اهتمام دارند تا خود و جامعه را به سمت خیر و خوبی و دیانت سوق دهند.
‌حسین‌پور با بیان اینکه آخرالزمان بنا به روایات و آیات، آینده‌ای محتوم است و در زمان خودش بروز خواهد یافت، خاطرنشان کرد: بر اساس آموزه‌های دینی و فلسفی وقوع و ظهور چنین دورانی که دوران تکامل بشر و شکوفایی طبیعی انسان است، حتمی است.
انتهای پیام

captcha