شادابی و نشاط فاصله‌ای با دین‌داری ایجاد نمی‌کند
کد خبر: 3804689
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱
فقهی‌زاده:

شادابی و نشاط فاصله‌ای با دین‌داری ایجاد نمی‌کند

گروه فرهنگی ــ معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد با تأکید بر اینکه گفت‌و‌گوی مؤثر با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه از تأکیدات وزارت ارشاد است؛ چراکه این مهم انگیزه فعالان این عرصه را برای نشاط‌ افزایی در جامعه بیشتر می‌کند، بیان کرد: شادابی و نشاط هیچ فاصله‌ای با دین‌داری افراد ایجاد نمی‌کند.

شادابی و نشاط هیچ فاصله‌ای بین دین‌داری افراد ایجاد نمی‌کند

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امروز، 28 فروردین در آیین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی که در فرهنگسرای آیینه اراک برگزار شد، گفت: نشاط‌بخشی و تقویت حوزه‌ها و انجمن‌های مختلف هنری از برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد است که ادارت کل استان‌ها نیز باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند.
وی تصریح کرد: استان مرکزی سرآمد ظرفیت‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای بالقوه کشور محسوب می‌شود که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان باید نسبت به بهره‌گیری از این ظرفیت‌های ارزشمند بیش از پیش تلاش کند.
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: علاوه بر ظرفیت فرهنگی استان مرکزی بیش از 10 درصد صنعت کشور مرهون فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی این استان است، بنابراین توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری در این استان ضرورت دارد.
فقهی‌زاده با تأکید بر اینکه گفت‌و‌گوی مؤثر با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه از تأکیدات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است؛ چراکه این مهم انگیزه فعالان این عرصه را برای نشاط‌افزایی در جامعه بیشتر می‌کند، بیان کرد: شادابی و نشاط هیچ فاصله‌ای بین دین‌داری افراد ایجاد نمی‌کند؛ زیرا در آموزه‌های دینی و مذهبی نیز به این مهم توجه شده است.
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: عرصه فرهنگ و هنر نیز به میزان دیگر بخش‌های جامعه در تربیت نسلی شاداب و کارآمد مسئول است و این مهم تنها با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود محقق می‌شود.
فقهی‌زاده ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در توسعه و نهادینه کردن فرهنگ عمومی و ملی و هم در فرهنگ دینی و اسلامی برنامه‌های متعددی تدوین و به ادارات کل استان‌ها ابلاغ کرده است.
وی در بخش پایانی سخنانش اظهار کرد: گفتمان‌سازی فرهنگی از برنامه‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است که در مجلس شورای نیز ارائه شد و این مهم باید به صورت کارشناسی در استان‌های مختلف کشور اجرایی شود.
انتهای پیام

captcha