برنامه‌های ستاد اقامه‌ نماز ایلام در ماه رمضان اعلام شد
کد خبر: 3804708
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۹

برنامه‌های ستاد اقامه‌ نماز ایلام در ماه رمضان اعلام شد

گروه فرهنگی ــ مدیر ستاد اقامه‌ نماز استان ایلام برنامه‌های این ستاد را برای ماه مبارک رمضان اعلام کرد.

برنامه‌های ستاد اقامه‌ی نماز ایلام در ماه رمضان اعلام شد
به گزارش ایکنا از ایلام، فیض‌الله رضایتی، مدیر ستاد اقامه‌ نماز استان ایلام  امروز در جلسه شورای اقامه نماز استان ایلام در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین موضوعات این ستاد، ترویج فرهنگ نماز در سطح مدارس با توجه به گستردگی شبکه دانش آموزان و مدارس در سطح استان است که خوشبختانه در این زمینه توفیقات قابل توجهی حاصل شده است .
وی با بیان اینکه باید از حضور روحانیون و طلاب در راستای توسعه و ترویج فرهنگ نماز در سطح مدارس استفاده کرد، افزود: با توجه به نزدیکی ایام ماه مبارک رمضان و همچنین فصل گرم سال، تجهیز و آماده کردن نمازخانه‌ها و مساجد پارک‌ها و فضاهای سبز، یک ضرورت بسیار مهم است که باید موردتوجه دستگاه‌های فرهنگی مرتبط قرار گیرد .
مدیر ستاد اقامه نماز استان ایلام، همچنین با تأکید بر پخش اذان در پارک‌ها و فضاهای سبز در این ایام، گفت: حضور روحانیت معزز در محل پارک‌ها و اقامه نماز جماعت در فضای باز به‌طورقطع تأثیر بسیار مهمی در ترویج و اقامه نماز در بین اقشار مختلف جامعه خواهد داشت .
رضایتی بابیان اینکه ماه رمضان فرصت بسیار مناسب در راستای گسترش فرهنگ نماز است، افزود: تلاش می‌شود که ادای نماز صبح در سطح مساجد به‌ویژه ایام ماه مبارک رمضان بیش از گذشته رونق داشته و در سطح حداقل 10 مسجد مرکز شهر به‌صورت دائم اقامه نماز صبح با حضور نمازگزاران انجام شود .
وی با تأکید بر تشکیل جلسات تفسیر قرآن کریم در سطح مساجد با توجه با تأکیدات رئیس ستاد اقامه نماز کشور، گفت: ارزیابی دستگاه‌های اجرایی نیز در بحث اقامه نماز در سال 97 به‌ویژه در حوزه فضای مجازی انجام می‌شود و امید است که بتوانیم دستگاه‌های شاخص در بحث نماز را معرفی و مورد تجلیل قرار گیرند .
مدیر ستاد اقامه نماز استان ایلام، برگزاری 300 نشست گفتمانی در سطح مدارس استان، اجرای 14 برنامه فرهنگی و آموزشی با همکاری آموزش و پرورش، انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با ادارات و نهادهای مختلف، توجه جدی به نمازخانه‌ها بین‌راهی و فضاهای باز و پارک‌ها و همچنین توجه جدی به آموزش و ترویج نماز از سنین کودکی از برنامه‌های اساسی این ستاد در استان برشمرد .
رضایتی با انتقاد از کمبود اعتبارات در حوزه توسعه و ترویج فرهنگ نماز، اظهار کرد: همه ما وظیفه‌داریم که در حوزه نماز تلاش کنیم، اگر نماز در جامعه جاری و ساری شود، اگر اصل و روح نماز در جامعه حاکم شود، مشکلات و آسیب‌های اجتماعی در جامعه مرتفع می‌شود .
وی در پایان با تقدیر از تلاش‌های همه دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی در بحث توجه جدی به نماز در ایام نورزی سال جاری، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با راه‌اندازی و استقرار ایستگاه‌ها و خیمه‌های نماز در محل تفرجگاه‌ها اقدامات بسیار ارزشمندی در حوزه نماز انجام‌ شده بود
انتهای پیام
captcha