مقدمات برگزاری دومین کنگره ملی شهدای گیلان فراهم شود
کد خبر: 3804739
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۸

مقدمات برگزاری دومین کنگره ملی شهدای گیلان فراهم شود

گروه اجتماعی - فرمانده سپاه قدس گیلان کنگره ملی هشت هزار شهید گیلان را در کشور نمونه دانست و یادآور شد:‌ برنامه‌ریزی جهت برگزاری دومین کنگره ملی شهدای گیلان انجام و مقدمات لازم فراهم شود.

به گزارش ایکنا از گیلان،‌ سردار محمد عبدالله‌پور،‌ فرمانده سپاه قدس استان گیلان امروز، 28 فروردین‌ماه در آیین تکریم و معارفه مسئول بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و مسئول ستاد کنگره هشت هزار شهید استان گیلان، اظهار کرد: کشور ما به برکت خون شهدا هدایت می‌شود و درسی که شهدا به ملت ایران دادند در هیچ مکتبی آموختنی نیست.

وی دوری از فرهنگ ایثار و شهادت را یکی از دلایل مشکلات کشور دانست و افزود: آرمان‌های شهدا راهگشای مشکلات خواهد بود و لذا آثار جانفشانی‌های شهدا باید با فناوری‌های جدید ارائه داده شود.

فرمانده سپاه قدس گیلان خاطرنشان کرد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه قدس با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان باید با ابتکار و خلاقیت محصول نوینی را تولید کند تا جوانان ما با اهداف و آرمان‌های شهدا آشنا شوند.

عبدالله‌پور کنگره ملی هشت هزار شهید گیلان را در کشور نمونه دانست و یادآور شد:‌ برنامه‌ریزی جهت برگزاری دومین کنگره ملی شهدای گیلان انجام و مقدمات لازم فراهم شود.

عبدالله پاکاری،‌ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان نیز،‌ با بیان اینکه فضای موجود در جامعه ایثارگران ستودنی است، اظهار کرد: فضای حاکم بر ایثارگران محصول همدلی و صمیمیت تمامی نیروهاست.

وی با اشاره به اینکه همگی مدیون خون شهدا هستیم، گفت: باید تلاش کنیم تا بتوانیم فرهنگ شهدا را در جامعه نهادینه کنیم و برای این کار باید تمامی نهادها پای کار بیا‌یند.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان تصریح کرد: برگزاری کنگره ملی هشت هزار شهید استان گیلان و برگزاری یادواره‌های تخصصی شهدا از جمله اقدامات شایسته طی سال‌های اخیر در استان بوده که قابل تحسین و تقدیر است.

سرهنگ عباس بایرامی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان نیز در این مراسم، خاطرنشان کرد:‌ برای انتقال فرهنگ غنی دفاع مقدس تمام توان خود را به‌کار گرفته‌ایم تا با استفاده از فناوری‌های روز و جدید به جوانان و نسل‌های آینده انتقال دهیم.

وی با بیان اینکه تاکنون چهار هزار سند از مجموع 97 هزار شهید، رزمنده و ایثارگر گیلان جمع‌آوری شده است، تصریح کرد: هر کدام از اسناد جمع‌آوری شده از شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران دفاع مقدس یک سناریو و سند مهم مربوط به دوران دفاع مقدس است.

به گزارش ایکنا، در پایان این مراسم «سید غلامرضا امیری» به عنوان مسئول جدید بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه قدس و مسئول ستاد کنگره هشت هزار شهید استان گیلان معرفی شد و از زحمات ابراهیم جوادی تقدیر بعمل آمد.

انتهای پیام

captcha