حمایت تمام قد جامعه روحانیت شیراز از سپاه
کد خبر: 3804776
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴

حمایت تمام قد جامعه روحانیت شیراز از سپاه

گروه سیاست و اقتصاد ـ دبیر جامعه روحانیت شیراز ضمن محکوم کردن اقدام اخیر آمریکا علیه سپاه گفت: جامعه روحانیت شیراز، سپاه را از خود و پاره تن خود می‌دانیم و همان گونه که از وطن خود دفاع می‌کنیم وظیفه داریم که به کوری چشم دشمنان اسلام و تا آخرین قطره خونمان برای حفظ شما ایستادگی و دفاع کنیم.

به گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی جامعه روحانیت شیراز، در پی اقدام آمریکا مبنی بر تروریست خواندن سپاه ، اعضای جامعه روحانیت شیراز به منظور حمایت از این نهاد انقلابی جلسه فوق العاده ای را در مقر سپاه فجر استان فارس تشکیل دادند.
در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری، دبیر جامعه روحانیت شیراز با محکوم کردن و احمقانه خواندن این اقدام آمریکای جنایتکار و رئیس جمهور دیوانه و قمار بازش که در دنیا شهره عام و خاص است، گفت: سپاه فرزند روحانیت و انقلاب است و اصلا بین سپاه و روحانیت هیچ فاصله‌ای نیست و دیدگاه ما نسبت به سپاه قهرمان این است که سپاه یک نیروی مردمی و الهی است که طبق فرمایشات پیامبر اعظم (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت عليهم السلام تشکیل شده و آن روزی که کلید تشکیل سپاه زده شد و امام راحل امر به تشکیل سپاه دادند بر اساس دستور قرآن و اوامر اهل بیت عصمت و طهارت این دستور را دادند.
دبیر جامعه روحانیت شیراز در ادامه با بیان اینکه سپاه برای حمایت از اسلام و مستضعفان در سرتاسر دنیا تشکیل شده است و مأموریت این نهاد انقلابی محدود به مرزهای کشور نیست، افزود: بحمد الهی امروز می‌بینیم که جهان اسلام نه، بلکه جهان مستضعفان همه دارند از حضور سپاه بهره می‌برند و ما خوشحالیم که آمریکا و صهیونیسم این اقدام را کردند و اگر آنها این کار را نمی‌کردند ما باید به خودمان شک راه می‌دادیم.
رئیس هیئت امنای آستان مقدس حضرت سید علاءالدین حسین(ع) با اشاره به محبوب شدن و مطرح شدن سپاه بیش از گذشته و اینکه سپاه خار چشم مستکبران جهان است، گفت: سپاه تنها نیروی انسانی است که ان‌شاءلله تحت رهبری امام و سپس مقام معظم رهبری با قدرت تا ظهور حضرت مهدی عج الله تعالی فرجه الشریف ریشه همه قدرت‌های فاسد را در جهان ریشه کن خواهد کرد و گروه‌های حزب‌الله را در سرتاسر جهان اسلام مصمم‌تر که ان‌شاءلله روز به روز و یکی پس از دیگری سنگرهای ابر قدرت‌ها را به لطف الهی فتح کنند و به آن روز می‌رسیم و می‌بینیم که سپاه قدرتمند ما به دنیای متکبر و مستکبر ابر قدرت هاي پوشالي خواهد فهماند که اگر همه این‌ها جمع شوند استکبار و قدرتشان هیچ کاری نمی‌تواند بکند و هیچ قدرتی در مقابل قدرت اسلام نخواهند داشت.
طاهری یادآور شد: سپاهیان و نیروهای نظامی ما همه پا جای سرداران بزرگی گذاشته‌اند که در کنارشان جنگیده‌اند و بر سر عهد و پیمانی که با خون مطهر شهیدان، امام راحل، پیغمبر اکرم(ص) و امیر المومنین(ع) بر سر دفاع از قرآن و اسلام و مکتب اهل بیت(ع) بسته‌اند، ایستاده‌اند.
وی گفت: امروز جامعه روحانیت شیراز که یکی از جامعه‌های اصیل و ریشه‌دار این کشور است به اینجا آمده‌اند که به سپاهیان عرض کنند که ما، شما را از خود و پاره تن خود می‌دانیم و همان گونه که از وطن خود دفاع می‌کنیم وظیفه داریم که به کوری چشم دشمنان اسلام و تا آخرین قطره خونمان برای حفظ شما ایستادگی و دفاع کنیم.
در ادامه این دیدار صمیمانه سردار غیاثی، فرمانده ارشد سپاه فجر استان فارس با بیان اینکه آمریکا، سپاه انسان ساز و قرآن را در فهرست تجهیزات و لوازم تروریست پرور قرار داده است، گفت: جوانان ما چه در خود ایران و چه در سوریه و چه در عراق همه با اتکا به آیات نورانی قرآن کریم خودشان را آماده شهادت و جانفشانی می‌کنند.
وی یادآور شد: در زمان ‌وزارت رایس در آمریکا برنامه‌ریزی کردند که در یک کشور اسلامی قرآن را از جامعه و مدارس حذف کنند و میلیون‌ها دلار هم در آن زمان هزینه کردند و نهايتاً به این جمع بندی رسیدند که مگر می‌شود در یک جامعه اسلامی قرآن را در بین مردم حذف کرد؟! لذا با عنايت به عظمت اين كتاب آسماني امیدوارم بتوانیم با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و با همکاری روحانیت و مدارس علمیه جامعه قرآنی را در ایران اسلامی تشکیل دهیم.
فرمانده سپاه فجر با اشاره به فرازهایی از وصیتنامه روحانی شهيد میثمی و نقش هدایت گونه و میدان داری روحانیت در جامعه و انسجام پاسداران حول محوریت روحانیت گفت: سپاه و بسیج فرزند انقلاب اسلامی است و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج مولود روحانیت معظم و در راس آن حضرت امام است.
غیاثی با منعطف دانستن سپاه نسبت به سایر سازمان‌های نظامی و دفاعی در دنیا گفت: ما خود را مکلف به پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری می‌دانيم و معظم له فرموده اند من حفاظت و حراست از انقلاب را از سپاه و بسیج می‌خواهم.
سازمان سپاه را امام به نحوی پیش بینی کردند که در حوزه دفاعی، نظامی ‌و سازندگی و محرومیت زدایی یک ورود جدی و هدفمند متناسب با نیازهای جمهوری اسلامی داشته و هر چه از عمر پر برکت انقلاب می‌گذرد بیشتر پی به این معجزه امام در تشکیل سپاه می‌بریم.
وی تأکید کرد: امروز سپاه و بسیج آرایش متناسب با نیاز انقلاب اسلامی را به خودشان می‌گیرند و هميشه در عرصه دفاع از انقلاب اسلامي هستند و بلافاصله با توجه به نیاز وارد عرصه سازندگی و محروم زدایی می‌شوند و در صورت لزوم وارد سایر موضوعاتی که نیاز جامعه است.
غیاثی در ادامه خود به اقدامات سپاه فجر استان در سیل اخیر در شیراز و کشور اشاره کرد، گفت: سپاه استان در کمک رسانی به مردم بعد از سیل شیراز، پل دختر و خوزستان نقش مهم و مستقیم داشت و علاوه بر حضور مستقیم در گلستان و لرستان ۵۲ روستا نیز در استان خوزستان به سپاه فجر استان فارس داده شده و نیروهای پرتلاش سپاه و بسیج در حال خدمت رسانی به مردم عزیز کشورمان هستند.
آیت‌الله سید علی اصغر دستغیب، رئیس جامعه روحانیت شیراز نیز در این جلسه گفت: حقیقتا این حضور علما و اعضای جامعه روحانیت شیراز در این محفل نشانه اظهار مودت نسبت به برادران عزیز پاسدار است و این یکی از مهم‌ترین آثار و برکات انقلاب اسلامی است.
وی با اشاره به فرا رسیدن سالروز ولادت امام زمان(عج) گفت: امروز همه باید حرکتمان را با حرکت امام زمان(عج) حرکت کنیم اگر از او جلو بیفتیم که نعوذبالله و بدتر کسانی که متقدم و متأخرند و توجیه گر حرکت خود هستند، اما کسانی که موازی حرکت می‌کنند، رستگارند و بحمد الله حرکت‌های سپاه پاسداران این چنین است و بزرگواران و عزیزانی که در لباس روحانیت در هر کجا با این میزان حرکت می‌کنند بی تردید کسانی هستند که با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عهد و اخوت بسته اند و البته خارج از این لباس مقدس هم زیاد اند کسانی که حرکتشان را با این خط میزان کرده اند.
رئیس جامعه روحانیت شیراز در ادامه ضمن محکوم کردن این اقدام آمریکا و یادآور شدن دشمنی‌های او گفت: در چهار دهه گذشته هیچ گاه منتظر این نبودیم که دشمنان ما آرام بگیرند، امروز ترامپ و فردا هم افراد دیگر مثل ایشان که بر اثر حماقت‌ها کاری می‌کند که نتیجه عکس می‌دهد و الان هم شاهد این قضیه هستیم.
رئیس جامعه روحانیت شیراز در پایان گفت: اعضای جامعه روحانیت همواره با روحیه اخوت و احساس وظیفه در مسیر انقلابی بوده‌اند و بحمدالله حوزه‌های علمیه همیشه درصحنه حضور داشته‌اند.
انتهای پیام

captcha