بی‌توجهی به آموزه مهدوی «نظم» در همایشی به نام مهدویت
کد خبر: 3804798
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱

بی‌توجهی به آموزه مهدوی «نظم» در همایشی به نام مهدویت

گروه حوزه‌های علمیه ــ «نظم» یکی از آموزه‌های محوری دین مبین اسلام است که در روایات متعددی بر آن تاکید شده است؛ آموزه‌ای که متأسفانه در بسیاری از جلسات و همایش‎های کشور ما قربانی می‌شود و همایش دکترین مهدویت هم از آن بی نصیب نبود.

قربانی شدن آموزه مهدوی «نظم» در همایشی  به نام مهدویتبه گزارش ایکنا، نظم آموزه کلیدی در منظومه معرفتی اسلام است؛ امام علی(ع) در آخرین لحظات عمر شریفشان در کنار سفارش به تلاوت قرآن کریم به حسنین(ع)با تعبیر نظم امرکم بر آن تاکید فرمودند؛ همچنین در روایت است که المومن اذا وعد وفی.

فارغ از نگاهی سخت‌گیرانه، برای برپایی همایش‌های بزرگ و فاخر که اگر بتوان همایش دکترین مهدویت را هم در همین زمره نهاد، تأخیر برای مدتی کوتاه در شروع مراسم افتتاحیه، امری نسبتا طبیعی است؛ ایجاد هماهنگی بیشتر و رخداد وقایعی پیش‌بینی نشده و ... همه می‌تواند توجیه گر این تأخیر باشد ولی تأخیر طولانی بیشتر به بی نظمی و بی برنامگی شبیه است تا فرصت برای هماهنگی.

همایش دکترین مهدویت که سالانه یکبار برگزار می‌شود امروز 29 فروردین ماه هم در سالن قدس مجتمع آموزش عالی با دعوت از میهمانان خارجی و داخلی در حال برگزاری است ولی بی نظمی و بی برنامگی و تاخیر در شروع مراسم افتتاحیه موضوعی است که نمی‌توان از آن گذشت؛ زیرا امروز ما بیش از آنچه که باید  در عرصه نظری به دنبال ترویج منش و روش امام زمان(عج) باشیم باید در عمل هم پیرو و مرید و مرشد راه ولایت و امامت باشیم و رعایت نظم هم یکی از آموزه‌های بزرگ آن بزرگواران است.

مراسم افتتاحیه این همایش براساس اعلام قبلی دست اندرکاران قرار بود رأس ساعت هشت صبح آغاز شود ولی مراسم از ساعت 9 صبح و با یکساعت تاخیر و در حالی که صندلی‌های جلو این سالن نسبتا پرشده بود آغاز شد اگرچه در ادامه مراسم این نقیصه مرتفع و برنامه طبق روال اعلام شده پیش رفت.

انتهای پیام 

captcha