220 مقاله به همایش دکترین مهدویت ارسال شد/ تجلیل از ۱۷ مهدی‌یاور
کد خبر: 3804806
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲

220 مقاله به همایش دکترین مهدویت ارسال شد/ تجلیل از ۱۷ مهدی‌یاور

گروه حوزه‌های علمیه ــ دبیر پانزدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت از ارسال 220 مقاله به این همایش خبر داد.

220 مقاله به همایش دکترین مهدویت ارسال شد/ تجلیل از ۱۷ مهدی‌یاوربه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصابر جعفری، دبیر پانزدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت، 29 فروردین ماه، در مراسم افتتاحیه این همایش در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی گفت: در کتاب نعمانی آمده که امام زمان در میان مردم زندگی می‌کند و به منازل سر می‌زند و سخن ما را می‌شوند و خستگی و تلاش مؤمنان را می‌بیند.

وی با بیان اینکه امروز هم امام زمان(عج) سعی و تلاش رهبری و خدمتگزاران صادق انقلاب را می‌بیند و بر جماعت سلام می‌کند، افزود: برای برپایی هر دوره همایش معمولاً چندین جلسه برگزار و موضوع همایش با حضور محققان انتخاب و فراخوان اجمالی به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی انجام می‌شود و از هم‎‌اکنون نام همایش آینده انتخاب شده است.

جعفری با بیان اینکه مراکز علمی به صورت فعال وارد میدان برگزاری این همایش شده‌اند تصریح کرد: 220 مقاله به همایش رسید که 65 مقاله در کمیسیون‌ها ارائه خواهد شد و 16 مقاله نیز در فصلنامه مشرق موعود چاپ و مقالاتی نیز در نشریات دیگر چاپ خواهند شد.

وی ادامه داد: چالش‌های اعتقادی و فرهنگی و سیاسی دو محور این دوره از همایش بودند و برداشت‌های انحرافی، استعجال، مدعیان دروغین، مخالفت با فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی، مسئولیت‌گریزی و فتنه‌ها و ... از جمله برخی موضوعات این محورهاست.

دبیر این همایش اظهار کرد: ریشه این چالش‌ها دو چیز است که مهمترین آن جمود در برداشت‌های شخصی و یا لغوی است؛ یعنی وقتی انتظار را درنگ کردن و یا عدم وجود امام در نظر بگیریم آسیب خود را دارد، اما اگر طبق روایات انتظار را غیظ بر دشمنان و افضل اعمال، اجر هزار شهید و تلاش خستگی ناپذیر و دعوت الی الله بدانیم آسیب نخواهد داشت.

جعفری با اشاره به رونمایی از آثار در این همایش گفت: 5 جلد کتاب مقاله از مقالات سال قبل، درسنامه معارف مهدویت، ترویج تفکر موعودگرایی در تفکر جهانی، توهم ارشاد و شماره 49 مشرق موعود از جمله این آثار است.

وی همچنین گفت: موضوع همایش سال بعد که در سایت فراخوان شده است «طرح کلی حرکت انبیاء و امامان از آغاز تا انجام» است.

یادآور می‌شود در آیین افتتاحیه پانزدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت از فعالان عرصه مهدویت با عنوان «مهدی یاور» تجلیل به عمل آمد.
همچنین خانواده آیت‌الله مؤمن عضو هیئت امنای مؤسسه آینده روشن، خانواده شهید محمدمهدی لطفی نیاسر، مدیر مرکز تخصصی ائمه اطهار به عنوان مدیر فعال مباحث مهدوی، پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی، مؤسس حوزه علمیه مهدوی، مقاله برتر داخلی، کتاب برتر دانشگاهی، مرکز فعال مهدوی، خانواده شهیدان امیرحسین و مجید دلجو، فعال در عرصه بین‌الملل مهدوی، فعال در زمینه مباحث مهدویت، فعال در زمینه کودک، کانون برتر مهدوی، کانون برتر مسجد، فعال در زمینه رسانه بین‌الملل، فعال مهدوی در فضای مجازی و رسانه با حضور آیت‌الله اراکی، حجت‌الاسلام والمسلمین شهرستانی و دیگر علما و محققان حوزوی تقدیر شدند.

انتهای پیام

captcha