حرمت حسینیه‌ها و مساجد نباید به اسم جشن از بین برود
کد خبر: 3804847
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۱

حرمت حسینیه‌ها و مساجد نباید به اسم جشن از بین برود

گروه فرهنگی- امام جمعه مهریز گفت: گاهی محتوای جشن‌ها مطابق با فرهنگ مهدویت نیست که باید به مرور فرهنگ‌سازی شود و نباید حرمت حسینیه‌ها و مساجد به اسم جشن از بین برود.

حرمت حسینیه‌ها و مساجد نباید به اسم جشن از بین برودبه گزارش ایکنا از یزد، محمدحسن زارعیان، دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان مهریز28 فروردین ماه در اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با موضوع ساماندهی جشن‌های نیمه شعبان، تهیه تقویم فرهنگی شورا در سال جدید، ارائه گزارش اقدامات انجام شده در رابطه مصوبات قبلی و معرفی دبیر جدید ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان، به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در رابطه با دستور کار جلسه پیشین شورا پرداخت .
وی ضمن اشاره به در پیش بودن جشن‌های نیمه شعبان و لزوم حذف فرهنگ‌های غلط از این مراسم گفت: جلسه‌ای با حضور گروه‌های نمایشی شهرستان برگزار شده و مصوباتی اتخاذ شده که ان‌شاءالله با عملی شدن آن ما امسال شاهد برگزاری مراسمی در شأن این ایام خواهیم بود. .
حجت‌الاسلام و المسلمین محی الدینی، امام جمعه مهریز نیز ضمن تاکید بر لزوم ساماندهی جشن‌ها گفت: گاهی محتوای این جشن‌ها مطابق با فرهنگ مهدویت نیست که باید به مرور فرهنگ سازی شود و نباید حرمت حسینیه‌ها و مساجد به اسم جشن از بین برود.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان همچنین بر ضرورت تدوین تقویم فرهنگی شهرستان تاکید کرد و گفت: باید شهر ما در مناسبت‌های مذهبی رنگ و بوی دین و معنویت به خود بگیرد.
رضا زارع‌زاده، فرماندار شهرستان مهریز نیز بر اهمیت بحث فرهنگ به عنوان زیر بنای توسعه هر جامعه تاکید کرد و گفت: باید در ابتدای سال پنج معضل فرهنگی شهرستان شناسایی شده و جلسات شورا بر محور ارائه راهکار در ابطه با همین چند معضل ادامه یابد.
یادآور می‌شود تقدیر از گروه‌های برتر نمایشی جشن‌های نیمه شعبان، تشکیل کارگروه بررسی آسیب‌های جشن‌ها، تهیه تقویم فرهنگی شورا با همکاری ادارات فرهنگی و تشکیل کارگروه شناسایی آسیب‌ها و معضلات فرهنگی شهرستان از جمله مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام

captcha