آموزش قرآن کریم در مدارس جدی گرفته نمی‌شود
کد خبر: 3804865
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۴
مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی:

آموزش قرآن کریم در مدارس جدی گرفته نمی‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی با اشاره به این‌که آموزش قرآن کریم در مدارس به دانش‌آموزان جدی گرفته نمی‌شود، گفت: قرآن کریم در طول مدارس به صورت صوری برای دانش‌آموزان ارائه می‌شود و ارتباط دانش‌آموزان با قرآن به صورت عمیق شکل نمی‌گیرد.

آموزش قرآن کریم به دانش‌آموزان در مدارس جدی گرفته نمی‌شودبه گزارش ایکنا از قم، مرتضی نجفی قدسی مدیر داراقرآن علامه طباطبایی امروز 29فروردین‌ماه در نشست علمی ـ تخصصی اساتید قرآنی با موضوع نقش جامعه قرآنی در تحقق گام دوم انقلاب اسلامی با محوریت مساجد، بیان کرد: این بیانیه یک بیانیه مفصل است؛ این بیانیه را باید همه علاقه‌مندان به درستی مرور کنند زیرا ساعت‌ها مطالعه رهبری در قالب یک مانیفست ارائه شده‌است.

وی با اشاره به این‌که گام دوم انقلاب شعار نیست و برای عمل کردن صادر شده که لازمه آن فهم و درک این بیانیه است، افزود: ما نسبت به بیانات رهبری باید حساسیت داشته باشیم زیرا امام یک حجت بالغه در زمان ما بوده‌است، این بیانیه از طرف رهبر بزرگ و ناخدای کشتی صادر شده‌است بنابراین این بیانیه را باید جدی بگیریم.

نجفی قدسی اظهار کرد: هدف غایی این بیانیه ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی است، در بیاینات امام خمینی(ره) این موضع آمادگی برای ولایت عظمی مکرر مطرح شده‌است و در بیش از 80 جا در صحیفه نور بحث ظهور را مطرح می‌کند. 

وی ادامه داد: نقش مساجد در تعمیق ایمان مردم در بیانیه گام دوم معین می‌شود و برای این‌که مساجد ما پررونق‌تر باشد بهترین کار این است که باید دقت داشته باشیم که همه افراد از زمان کودکی به سمت مساجد اشتیاق داشته باشند زیرا شاکله اصلی همه افراد از کودکی شکل می گیرد و لذا آموزش و پرورش نقش اساسی در تبیین قرآن کریم بین بچه‌ها دارد.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی با اشاره به این‌که آموزش قرآن کریم در مدارس به دانش‌آموزان جدی گرفته نمی‌شود، گفت: قرآن کریم در طول مدارس به صورت صوری برای دانش‌آموزان ارائه می‌شود و ارتباط دانش‌آموزان با قرآن به صورت عمیق شکل نمی‌گیرد و لذا ارتباط با مسجد باید از همان کودکی در بچه شکل بگیرد نمی‌توان از فردی که از کودکی در مساجد حضور ندارد انتظار داشت تا در بزرگسالی پایه ثابت مساجد باشد؛ تصور ما این است که به اسم حکومت اسلامی همه مدارس اسلامی شدند اما این‌گونه نیست.

وی با یادآوری سخن مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که «مسجد هسته مقاومت فرهنگی و پایگاه فعالیت‌های اجتماعی است و اگر این خاکریز فرهنگی نباشد همه چیز از دست می‌رود»، گفت: 75 هزار مسجد داریم که 25 هزار امام جماعت ندارد و نماز صبح در آن تعطیل است.

نجفی قدسی تصریح کرد: با همه مشکلات، دورنمای انقلاب اسلامی زیباست اما دشمن تلاش می‌کند آینده را برای ملت ایران سیاه نمایی کند اما باید آگاه باشیم که هرچه جلوتر می‌رویم به طلوع خورشید نزدیک‌تر می‌شویم.

انتهای پیام

captcha