دو رکن مهم قرآن و عترت از مساجد خارج شدند
کد خبر: 3804880
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۹

دو رکن مهم قرآن و عترت از مساجد خارج شدند

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاون برنامه‌ریزی و توسعه ستاد عالی کانون‌های فرهنگی مساجد کشور گفت: هیئت مذهبی را از مساجد جدا کردیم و هم‌چنین این‌که موسسات قرآنی نیز از مساجد جدا شدند و دو رکن مهم قرآن و عترت را از مساجد خارج کردیم.

دو رکن مهم قرآن و عترت از مساجد خارج شدندبه گزارش ایکنا از قم، سعید سعادتی معاون برنامه‌ریزی و توسعه ستاد عالی کانون‌های فرهنگی مساجد کشور امروز 29فروردین‌ماه در نشست علمی ـ تخصصی اساتید قرآنی با موضوع بیانیه گام دوم انقلاب با محوریت مساجد که در دارالقرآن علامه طباطبایی قم برگزار شد، بیان کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب باید به مساله نسبت‌یابی توجه و اهتمام ویژه داشته باشیم.

 وی با تاکید بر این‌که مباحث قرآنی و مساجد باید از بعد حاکمیت اسلام مطرح شود، افزود: ظواهری در مساجد کشورهای دیگر وجود دارد که شاید نگاه‌ها را نسبت به مساجد کشور نیز عوض کند ولی باید به مساله حکمرانی قدرت اسلام نیز توجه کرد؛ مساجد کشورهایی چون ترکیه و عربستان با آن ظواهر هیچ نقشی در حاکمیت اسلام ندارند.

سعادتی اظهارکرد: زمانی جامعه متدینین و حوزه محدود به مسجد بود ولی در زمان‌های دیگر اهل مسجد به درون حاکمیت رفتند و ارکان تصمیم گیری را در دست گرفتند.

معاون فرهنگی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی مساجد کشور ادامه داد: سامانه شورای عالی مساجد که به صورت آنلاین رصد می‌شود نشان از فعالیت 2 میلیون نوجوان و جوان در این سامانه دارد که عدد و رقم کمی نیست و لازم است برای این فعالیت‌های گسترده برنامه‌ریزی ذقیق انجام شود.

وی با اشاره به این‌که مقام معظم رهبری به بحث جوانان تاکید بسیاری داشت، گفت: قشر جوان مسجدی و بسیجی نقش مهمی در عمل به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی دارند.

وی با اشاره به این‌که برای بررسی وضع موجود باید آسیب‌شناسی چهاردهه‌ای داشته باشیم،بیان کرد: برخی اوقات با دستان خود هیئت مذهبی را از مساجد جدا کردیم و هم‌چنین این‌که موسسات قرآنی نیز از مساجد جدا شدند و دو رکن مهم قرآن و عترت را از مساجد خارج کردیم.

سعادتی اظهارکرد: طرح مسجد پایگی و خانواده بنیانی از جمله طرح‌های راهبردی کشور است که در حال حاضر در 100 مسجد تهران انجام شده‌است و امید است به سطح کشور نیز برسد.

انتهای پیام

captcha