موسسات قرآنی خراسان رضوی به تعاون و هم‌اندیشی رسیده‌اند
کد خبر: 3804906
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۷

موسسات قرآنی خراسان رضوی به تعاون و هم‌اندیشی رسیده‌اند

گروه فعالیت‌های قرانی- معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی گفت: خوشبختانه در استان ما موسسات و سازمان‌هایی که فعالیت قرآنی دارند، به یک تعاون، همکاری و هم‌اندیشی رسیده‌اند.

موسسات قرآنی خراسان رضوی به تعاون وهم اندیشی رسیده‌اندبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی حجت الاسلام و المسلمین محمد نقی کاظمی نسب، معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در افتتاحیه اولین جشنواره توانمندسازی موسسات فرهنگی، مردمی قرآن و عترت خراسان رضوی که ظهر امروز ۲۹فروردین ماه در اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد، در ادامه اظهار کرد: خراسان رضوی با ثبت‌نام حدودا ۲۱ هزار نفر در آزمون سراسری قرآن و عترت کشور، بیشترین آمار ثبت‌نام را از آن خود کرده است. این موضوع نتیجه و نشان‌دهنده همان تعامل و همکاری بین موسسات، ادارات و سازمان‌هایی است که در زمینه قرآن فعالیت دارند.

وی ادامه داد: من معتقدم که اگر قرار بر مردمی کردن قرآن باشد، باید موسسات قرآنی را توسعه دهیم. در خصوص فعالیت موسسات قرآنی باید گفت که متاسفانه هیچ موسسه قرآنی وجود ندارد که صفر تا صد وظایف خود را انجام داده باشد و از همه نظر به عنوان یک موسسه قرآنی موفق معرفی شود.کاظمی‌نسب بیان کرد: موسسات قرآنی باید به سمتی حرکت کنند که با همکاری دستگاه‌های اجرایی بیشتر فعالیت‌های خود را به میدان اجرا بیاورند و نتیجه آن را نیز دریافت کنند.

کاظمی نسب افزود: نمایشگاه قرآن مشهد از هشتم تا هفدهم ماه مبارک رمضان به مدت ۱۰ شب برگزار خواهد شد. برای برگزاری هرچه بهتر این نمایشگاه ما تمام سعی خود را به کار می‌گیریم، اما نکته قابل توجه این است که دستگاه‌ها و ادارات دولتی زمینه را برای حضور موسسات قرآنی فراهم می‌کنند.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی خاطرنشان کرد: موسساتی از دیدگاه‌ ما مورد تایید هستند که در نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها حضور فعال، موثر و نتیجه بخش داشته باشند. برای فراهم کردن مکان یک نمایشگاه حدودا ۵۰۰ میلیون تومان هزینه می‌شود اما هنگامیکه از میان ۲۰۰ موسسه قرآنی تنها ۵۰ موسسه ثبت‌نام می‌کنند و حضور دارند، به راکد بودن و عدم فعالیت دیگر موسسات پی خواهیم برد.

کاظمی نسب اظهار کرد: ادارات دولتی با صرف هزینه‌های زیادی زمینه را برای حضور موسسات قرآنی و همچنین ارائه توانمندی‌های آنان فراهم می‌کنند اما موسسات و تشکل‌های قرآنی به درستی از فرصت خود استفاده نکرده و باعث ضعف در کار خود می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: از تمام موسسات قرآنی می‌خواهیم تا با رفتن به سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حضور در این نمایشگاه ثبت‌نام به صورت مجازی مراجعه کنند و غرفه‌ای را برای خود فراهم کنند.

انتهای پیام

captcha