آئین افتتاحیه ترم نوزدهم مدرسه پیامبر اعظم(ص) برگزار شد
کد خبر: 3804948
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹

آئین افتتاحیه ترم نوزدهم مدرسه پیامبر اعظم(ص) برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ ترم نوزدهم مدرسه تخصصی پیامبر اعظم(ص) سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، امروز، ۳۰ فروردین‌ماه برگزار شد.

آئین افتتاحیه ترم نوزدهم مدرسه پیامبر اعظم(ص) برگزار شدبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ محفل انس با قرآن کریم و افتتاحیه ترم نوزدهم مدرسه تخصصی پیامبر اعظم(ص)، امروز، ۳۰ فروردین در سالن اجتماعات پنها برگزار شد.
این مراسم با نماهنگ قرآنی سوره مبارکه یاسین آغاز و در ادامه سرود جمهوری اسلامی ایران پخش شد و سپس مجری به اجرای برنامه پرداخت. در ادامه محمدرضا غلامی از اساتید قرآنی این مدرسه، آیاتی از کلام وحی را تلاوت کرد و سعید رحمانی، قاری و مدرس قرآن نیز به تلاوت آیاتی از سوره مبارکه انبیا پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین صدیق، رئیس عقیدتی ـ سیاسی سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع ضمن خیر مقدم به حاضران و فراگیران مدرسه تخصصی پیامبر اعظم(ص) و سایر مسئولان، گفت: به حق این مدرسه، الگویی نمونه و بی نظیر است.
وی با اشاره به بازدید اخیر از مدرسه امام حسین(ع) این سازمان در اصفهان، گفت: تبادل تجربیات خوبی میان این دو مدرسه تخصصی قرآنی انجام می‌شود که موجب برنامه‌ریزی بهتر و ارتقای سطح کیفی فعالیت‌ها شده است.
صدیق با تأکید بر توجه ویژه به فعالیت‌های قرآنی در سازمان صنایع هوایی، اظهار کرد: در حال حاضر سه مدرسه قرآنی فعال در سراسر کشور داریم که انصافا دارای خروجی‌های خوبی در زمینه پرورش و تربیت قاریان و حافظان هستند. چنانکه مدارس تخصصی قشم، اصفهان و مدرسه تخصصی شهرک شهید فکوری در زمینه جذب مخاطب و فراگیران به خوبی عمل کرده‌اند.
وی ادامه داد: امیدوارم با کمک فراگیران و مسئولان بتوانیم خدمات بیشتری را ارائه دهیم، این حجم فعالیت، ما را راضی نکرده است و بیش از این باید به ساحت مقدس قرآن ادای دین کنیم. قرآن کتابی است خطاب به همه انسان‌ها و کتابی که هدفش با فرد سروکار دارد و راه سعادت را به انسان نشان می‌دهد.
رئیس عقیدتی ـ سیاسی سازمان صنایع هوایی تأکید کرد: حضور جدی شما فراگیران در این مدارس تخصصی، موجب می‌شود تا با ارائه طرح‌های نو و جذاب، در زمینه ارتقای کیفی فعالیت‌ها تلاش کنیم.
به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام ابوالقاسمی، خطیب شهیر به سخنرانی پرداخت و با اشاره به آیه 21 سوره طه، گفت: در این آیه به داستان حضرت موسی(ع) و دریافت معجزه تبدیل شدن عصا به اژدها و مار اشاره دارد که یکی از اثرات این معجزه بلعیدن سحر ساحران زمان بود، البته ایشان دارای معجزه دیگری چون ید بیضا نیز بودند که این معجزه قوی‌تر از معجزه عصا است اما با این وجود معجزه حضرت موسی(ع) قابل مقایسه با قرآن کریم، معجزه حضرت محمد( ص) نیست. در زمان حال نیز باید با استناد به آیات قرآن سحرها را نابود کنیم، در قرآن آیات متعددی وجود دارد که از معجزه بودن قرآن حکایت دارد و قرآن در روز قیامت به شکل انسان زیبا و توانمند در صحنه حاضر می‌شود و قرآن از ما شفاعت یا شکایت می‌کند، ما مدیون کلام وحی هستیم و نسبت به آن کم کار کرده‌ایم.
ابوالقاسمی اضافه کرد: به عنوان شاگردان قرآن باید در معلمان شوق بیشتر ایجاد کنیم تا راهکارها و طرح‌های بهتر ارائه دهند. یکی از مشکلات امروز جهان اسلام این است که قرآن را از پیامبر(ص) دزدیدند، آن هنگام که می‌گویند: «حسبنا کتاب الله» که قرآن برای آنها جز سیاهی بر روی سفیدی نیست و چه بسیار افرادی که قرآن را می‌خوانند اما قرآن بارها آنها را لعنت می‌کند.
این خطیب شهیر بیان کرد: قرآن، هنگامی معجزه می‌کند که به دست رسول الله(ص) و آل رسول الله(ع) و یا افرادی که از آنها اجازه دارند، باشد. قرآن، کتاب هدایت است و هنگامی که به محمد(ص) و آل محمد(ع) اتصال داشته باشیم، می‌توانیم از آن بهره‌مند شویم.
ابوالقاسمی با اشاره به درک حضور حضرت مهدی(عج)، اظهار کرد: باید آرزوی معرفت و درک ایشان را داشت، اما توجهمان به ایشان کم است.
وی ادامه داد: نظام 40 ساله جمهوری اسلامی ایران، نمونه‌ای از عقیده به پیامبر(ص)، اهل بیت(ع) و قرآن است. قرآن، اسلحه‌ای برای سرباز تحت امر ولی و امام زمان (عج) است. اگر از قرآن، جدا شویم از امام نیز دور خواهیم شد و از مبانی آن کمتر بهره‌مند می‌شویم.
حسن ختام این برنامه، تجلیل از 10 حائز رتبه در مسابقات قرآنی گوناگون چون مریم میرزایی، شیما آقایی، امیرمسعود هاشمی، افسانه صادق‌زاده، مژگان پولاد، مائده اکبری، مریم روستایی، زهرا محسنی، مطهره یادگاران و سعید جورابلو با اهدای لوح و جوایز و اهدای جوایز به 14 حاضر در سالن به قید قرعه بود.

انتهای پیام

captcha