ناامیدی فرستاده ویژه آمریکا از روند صلح در افغانستان
کد خبر: 3804949
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۹

ناامیدی فرستاده ویژه آمریکا از روند صلح در افغانستان

گروه بین‌الملل – فرستاده ویژه آمریکا در پی لغو دیدار سران طالبان و مقامات دولت افغانستان در قطر، نسبت به روند مذاکرات صلح افغان‌ها ابراز ناامیدی کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از رویترز؛ «زلمی خلیل‌زاد» فرستاده ویژه آمریکا پس از لغو نشست برنامه‌ریزی شده بین سران طالبان با مقامات دولت افغانستان در دوحه قطر نسبت به روند مذاکرات صلح افغان‌ها ابراز ناامیدی کرد.

قرار بود هیاتی شامل 250 نفر از سیاستمداران افغان و شخصیت‌های اجتماعی این کشور این هفته در دوحه قطر با مقامات طالبان دیدار کنند. اما روز پنجشنبه این نشست در پی بالا گرفتن بحث‌ها درباره تعداد و مناصب اعضای این هیات لغو شد.

خلیل‌زاد در حساب توئیتر خود نوشت: من از به تاخیر افتادن گفتگوهای بین افغانی بسیار ناامید هستم. از همه طرف‌ها می‌خواهم که فرصت را مغتنم بشمارند و با توافق بر سر یک لیست که شامل نمایندگان همه افغان‌ها باشند، اختلافات را پشت سر بگذارند.

دفتر «اشرف غنی» رئیس‌جمهور افغانستان در بیانیه‌ای، مقامات قطری را به خاطر لغو این نشست سرزنش و اعلام کرد آنها فهرستی از شرکت‌کنندگان را تایید کردند که با لیست پیشنهادی کابل تفاوت دارد. این امر به معنای بی‌احترامی به اراده ملی افغان‌هاست.

در همین حال، «سلطان برکات» مدیر مرکز مطالعات جنگ و امور انسان‌دوستانه در قطر که این نشست را ترتیب داده بود در توئیتی درباره علت لغو این نشست نوشت: درباره شرکت‌کنندگان و میزان کمکی که آنها می‌توانستند به موفقیت این نشست بکنند، اختلاف نظرهایی وجود داشته است.
 
 
انتهای پیام
 
مطالب مرتبط
captcha