طرح «هر مسجد یک خانه» در زنجان اجرا می‌شود
کد خبر: 3805027
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۳

طرح «هر مسجد یک خانه» در زنجان اجرا می‌شود

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از کمک ۸ میلیارد ریالی مساجد و بقاع زنجان به سیل‌زدگان خبر داد و گفت: طرح «هر مسجد یک خانه» گامی بزرگ در تسریع بازسازی مناطق سیل‌زده است.

طرح «هر مسجد یک خانه» با همکاری مساجد زنجان اجرا می‌شودحجت‌الاسلام جعفر جنتی، مدیرکل اوقاف استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: بقاع متبرکه و مساجد همواره پایگاه‌های اجتماعی مهم در جامعه به‌شمار می‌روند و از گذشته تا کنون برای گره‌گشایی از کار مردم پیشگام بودند.
وی با اشاره به وقوع سیل و لزوم کمک‌رسانی به سیل‌زدگان بیان کرد: طرح «هر مسجد یک خانه» گامی بزرگ برای کمک به مردم سیل‌زده است و مردم تا کنون برای یاری رساندن به سیل‌زدگان فعالیت‌ها و کمک‌های قابل تقدیری انجام دادند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به همدلی و همراهی 40 ساله مردم ایران در برهه‌های حساسی که برای کشور به وجود آمد، تصریح کرد: آنچه مسلم است، کمک به همنوع در آموزه‌های دینی و قرآنی ما وجود دارد و ملت ایران نیز با تاسی از همین آموزه‌ها در سیل اخیر در کمک به مردم سیل‌زده سنگ تمام گذاشتند.
وی با اشاره به خسارات وارده به منازل مسکونی استان‌های‌ سیل‌زده افزود: اخیر شاهد راه‌اندازی طرح «همبستگی جهاد ملی» بودیم که در قالب آن هم طرح «هر مسجد، یک خانه» اجرایی خواهد شد، که البته این طرح می‌تواند گامی بزرگی برای کمک به مردم حادثه دیده باشد.
جنتی با بیان اینکه ساخت یک منزل مسکونی از سوی هر مسجد کمک شایانی به تسریع در ترمیم مناطق سیل‌زده خواهد کرد، گفت: بر همین اساس طبق وظیفه‌ای که اوقاف نیز در این زمینه دارد، به هیأت امنا نیز اعلام شد که کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را در این زمینه جمع‌آوری کنند.
این مسئول با بیان اینکه تاکنون 8 میلیارد ریال از طریق مساجد و بقاع متبرکه به مناطق سیل‌زده ارسال شده است، اضافه کرد: شماره کارت 6037997810169590 برای واریز کمک‌های مردمی از طریق سازمان اعلام شده تا کمکی برای مناطق سیل زدگان انجام شود.
انتهای پیام
captcha