وظایف منتظران ظهور/ تأکید بر احیای شب نیمه شعبان
کد خبر: 3805032
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۷
امام جمعه موقت کوهبنان:

وظایف منتظران ظهور/ تأکید بر احیای شب نیمه شعبان

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام مهدی فقیهی، گفت: اگر دوست داریم از اصحاب حضرت ولی‌عصر(عج) باشیم، باید انتظار بکشیم؛ البته نباید در گوشه‌ای بنشینیم و دست روی دست بگذاریم که ایشان خودش می‌آید بلکه باید کاری انجام دهیم و قدمی برداریم که ظهور منجی عالم زودتر محقق شود.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام مهدی فقیهی، امام جمعه موقت کوهبنان، 30 فروردین‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان ضمن دعوت همگان به تقوای الهی و تبریک اعیاد شعبانیه، گفت: امام زمان(عج) باب‌الله است؛ نماز و عبادات به‌واسطه وجود ایشان مقبول است.
وی بیان کرد: اگر حجت بر روی زمین نباشد زمین اهلش را می‌بلعد؛ حضرت ولی‌عصر(عج) وجه‌الله است، در حالی که از تمام صفات الهی برخوردار است. لذا، شهید توجه و نگاهش به ایشان است.
امام جمعه موقت کوهبنان ادامه داد: ما بعد وجودی حضرت را درک نمی‌کنیم، اگر ایشان را درک می‌کردیم، خدمتگزارش بودیم. سعی کنیم اعمال و رفتار ما به‌گونه‌ای باشد که رضایت حضرت را به‌دنبال داشته باشد.
فقیهی با بیان اینکه امید و مایه حیات همگان، حضرت ولی‌عصر‌(عج) است، اظهار کرد: حضرت به همه نظر دارند، حتی اگر شخصی معصیت‌کار باشد، پس باید تشنه دیدار ایشان باشیم و برای حضرت مرتب دعا کنیم.
وی افزود: اگر دوست داریم از اصحاب حضرت باشیم، باید انتظار بکشیم؛ البته نباید در گوشه‌ای بنشینیم و دست روی دست بگذاریم که ایشان خودش می‌آید بلکه باید کاری انجام دهیم و قدمی برداریم که ظهور منجی عالم زودتر محقق شود.
امام جمعه موقت کوهبنان بیان کرد: امروز، فعالیت دشمن در فضای مجازی طوری است که جوانان از ارزش‌ها دور شوند، پس هم خودمان تقوای الهی را رعایت کنیم و هم با رفتار و کردارمان دیگران را به مسیر حضرت سوق دهیم.
وی اظهار کرد: باید خوش‌خلق و خوش‌برخورد باشیم تا در جمع دوستان و اصحاب حضرت قرار بگیریم. مقام معظم رهبری حسن خلق را این‌گونه بیان می‌کنند که شخص تندی، تلخی و بی‌اعتنایی دوروبرش نباشد، بلکه به هر طریق ممکن به مردم کمک کند.
حجت‌الاسلام فقیهی ادامه داد: باید به منویات مقام معظم رهبری گوش بدهیم و به دیگران به‌ویژه کسانی که در سیل اخیر دچار مشکلات جدی شدند، کمک کنیم.
وی افزود: خوش‌اخلاقی با خانواده را در نظر داشته باشیم، به فرزندان خصوصا دختران محبت داشته باشیم تا جذب دیگران نشوند. تنبیه و تشویق در اسلام داریم اما تنبیه به معنای بی‌اعتنایی و کتک زدن فرزندان نیست چراکه آنان آیینه رفتار و کردار ما هستند.
امام جمعه موقت کوهبان با اشاره به فضیلت روز نیمه شعبان، گفت: شب و روز نیمه شعبان از ارزش والا و فضیلت برتری برخوردار است؛ پس از شب‌های قدر، شب نیمه شعبان عظمتی خاص دارد که دعا در این شب مستجاب می‌شود. لذا، بر احیای این شب تأکید شده و در کوهبنان این مراسم در مسجد الرضا(ع) برگزار می‌شود.
فقیهی تأکید کرد: باید با تمام قوا در مساجد و تکایای شهرستان جشن میلاد حضرت برگزار شود، خیابان‌ها و درب مغازه‌ها آذین‌بندی شوند.
وی با اشاره به سالروز تأسیس سپاه پاسداران، گفت: سپاه پاسداران، نهاد مقدسی است که پاسبان ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب است. لذا، تروریست خواندن سپاه باعث شد که مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان زده شود.
امام جمعه موقت کوهبنان بیان کرد: دشمن نفس‌های آخر خود را می‌کشد. لذا بر فشارهای پایانی خود افزوده که به‌زودی شاهد افول و نابودی استکبار و اسرائیل خواهیم بود، همان‌طور که در صحرای طبس شاهد ذلت و شکست دشمنان بودیم چون انقلاب ما هدفی دارد که رسیدن به خورشید ولایت عظما حضرت ولی‌عصر(عج) است.
وی تأکید کرد: خواسته مقام معظم رهبری بر رونق تولید را همگان، خصوصا جوانان مدنظر داشته باشند در حالی که آب و هوای کوهبنان و زمین‌های حاصل‌خیز می تواند بر رونق تولید در کوهبنان کمک کند.
نامجو کوهبنانی
انتهای پیام
captcha