نمایشگاه‌های قرآن ارتباط مردم و مسئولان را ارتقا می‌بخشد
کد خبر: 3805039
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲

نمایشگاه‌های قرآن ارتباط مردم و مسئولان را ارتقا می‌بخشد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان با تأکید بر نهادینه شدن فرهنگ قرآنی در جامعه گفت: برگزاری نمایشگاه‌های قرآن ارتباط مردم و مسئولان را با قرآن ارتقا می‌بخشند، نمایشگاه قرآن باید در سطح ملی، استانی و حتی در سطوح مختلف شهری و بخشی نیز برگزار شود تا سبک زندگی قرآنی و اسلامی در جامعه نهادینه شود.

نمایشگاه‌های قرآنی ارتباط مردم و مسئولان را ارتقا می‌بخشندحجت‌الاسلام علی دشتکی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، تصریح کرد: خداوند مسئولیت خلیفه الهی را بر روی زمین به انسان بخشیده است و قرآن را برنامه رسیدن به این افق نورانی و سعادتمند قرار داده است.
وی با اشاره به اینکه قرآن نقشه راه سعادت مادی و معنوی برای رسیدن انسان به جایگاه والای انسانی است، افزود: جامعه بر اساس این مقیاس باید حرکت کند و در تمامی جایگاه‌ها، اولویت اول و آخر قرآن باید باشد.
وی تأکید کرد: جایگاه قرآن را باید در جامعه برای مردم تبیین کنیم بنابراین ابتدا باید جایگاه قرآن را شناخت سپس زمینه انس و ارتباط را فراهم کرد و در تمامی جایگاه‌ها از آن بهره گرفت، در این حالت رفتارهای قرآنی و اسلامی حاصل خواهد شد.
دشتکی با اشاره به برگزاری نمایشگاه «قرآن برای زندگی»، گفت: با برگزاری این نمایشگاه‌ها اهمیت قرآن به مردم و مسئولان گوشزد خواهد شد به طوری که با گسترده شدن این نمایشگاه‌ها ارتباط مردم و مسئولان نیز با قرآن تنگاتنگ خواهد شد.
وی تأکید کرد: نمایشگاه قرآن باید در سطح ملی، استانی و حتی در سطوح مختلف شهری و بخشی نیز برگزار شود تا سبک زندگی قرآنی ـ اسلامی در جامعه نهادینه شود.
دشتکی خاطرنشان کرد: با اجرای سبک زندگی قرآنی و اسلامی نقشه راه علمی و عملی سپردن مسئولیت‌ها به اهلش، پیشتازی جوانان، برنامه‌ریزی در حوزه اخلاق، اقتصاد و عمران و...، چگونگی برخورد با دوست و دشمن، اجرای عدالت، ظلم‌ستیزی و... نیز از قرآن برگرفته خواهد شد.
وی اظهار کرد: در گام اول باید حساسیت لازم در مردم و مسئولان در زمینه جایگاه قرآن توسط مبلغان، مداحان و اقشار تأثیرگذار جامعه همچون اساتید و دلسوزان قرآن ایجاد شود تا زمینه لازم برای اجتماعی‌سازی فرهنگ قرآنی فراهم شود.
انتهای پیام

captcha