گردهمایی شعبانیه جلسات قرآن کاشمر برگزار شد
کد خبر: 3805065
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰

گردهمایی شعبانیه جلسات قرآن کاشمر برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ به‌مناسبت نیمه شعبان گردهمایی جلسات قرآنی شهرستان کاشمر و محفل انس با قرآن در مهدیه این شهر برگزار شد.

گردهمایی شعبانیه جلسات قرآن کاشمر برگزار شدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، همه ساله در ایام نیمه شعبان محفلی قرآنی با حضور اساتید و اعضای جلسات قرآن شهرستان کاشمر در مهدیه این شهر برگزار می‌شود؛ شامگاه گذشته،۳۰ فروردین‌ماه نیز جلسات قرآن کاشمر با هدف برگزاری پیشوازی قرآنی از نیمه شعبان این محفل قرآنی را برگزار کردند.
در ابتدا این محفل قرآنی محمدکاظم پورحسن یکی از مدرسان جلسات قرآن کاشمر تلاوت آیاتی از قرآن پرداخت و در ادامه نیز قاریان و حافظان نوجوان از هر جلسه قرآنی شهرستان کاشمر به اجرای برنامه پرداختند.
ضمن اجرای این محفل از نوجوانان و نونهالان قرآنی دختر و پسر برتر این شهرستان که در مسابقات مختلف حائز رتبه‌های برتر شدند تجلیل شد و آن دسته از فعالان قرآنی که خود را برای مسابقات آماده می‌کنند، سطح کار خود را برای حاضران در این محفل قرآنی نشان دادند.
در بخشی از گردهمایی شعبانیه جلسات قرآن کاشمر حامد ناصری از مدرسین تفسیر و نهج‌البلاغه در جلسات قرآن این شهر او بیان نکات تفسیری با موضوع مهدویت و ظهور حضرت حجت(عج) پرداخت و اظهار کرد: ما از خود این سؤال را می‌پرسیم که در زمان غیبت چه کنیم که سختی زندگی ما برطرف شود بتوانیم ارتباط خود با امام زمان(عج) را حفظ کنیم.
وی با اشاره به آیاتی از سوره طلاق افزود: خداوند در آیه دوم از این سوره اولین گشایشگر گره‌ها راه برون‌رفت انسان از سختی‌ها و مشکلات را تقوای الهی معرفی می‌کند البته در آیه چهار و پنج این سوره نیست بر این نکته تاکید می‌شود.
ناصری با بیان اینکه در زمان غیبت وظیفه ما تقواست، ادامه داد: حال این سؤال پیش می‌آید که تقوا چیست، ساده‌ترین تعریف تقوا این است که انسان بداند در برابر چه کسی قرار دارد و به عواقب اعمال خود نیز آگاه باشد.

گردهمایی شعبانیه جلسات قرآن کاشمر برگزار شد
این مدرس قرآن و نهج‌البلاغه اضافه کرد چیزی که بین ما و امام زمان ما فاصله می‌اندازد گناه است و اولین مقدمه برای ظهور آن حضرت نیز دوری ما از گناه و رعایت تقوا است.
صوت تلاوت آیاتی از سوره قصص با صدای ناصر باب الحکمی که در این محفل قرآنی اجرا شده را در قسمت زیر بشنوید.

کد

انتهای پیام

captcha