راهیابی ۷۴ دانش‌آموز گیلانی به مرحله کشوری مسابقات قرآن
کد خبر: 3805078
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱

راهیابی ۷۴ دانش‌آموز گیلانی به مرحله کشوری مسابقات قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: مرحله استانی مسابقات قرآن با شرکت ۳۰۰ دانش‌آموز برگزار شد و از این تعداد ۷۴ دانش‌آموز به مسابقات کشوری راه یافتند.

نادر جهان‌آرای، مدیرکل آموزش و پرورش گیلان، در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، با بیان اینکه طی سال‌های اخیر فعالیت‌های قرآنی در آموزش و پرورش گیلان رونق داشته به برگزاری مسابقات قرآنی دانش‌آموزی در سال گذشته اشاره و اظهار کرد: بیش از 200 هزار دانش‌آموز گیلانی در مسابقات قرآنی مدارس شرکت کردند.

وی افزود: در مرحله استانی این مسابقات 3 هزار نفر شرکت کردند که در آخرین روز این رقابت‌ها 300 نفر در رشته‌های حفظ ویژه، حفظ عمومی، قرائت ترتیل و قرائت تحقیق به رقابت پرداختند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان تلاوت و عمل به آموزه‌های قرآنی را تنها راه سعادت انسان‌ها دانست و بر تدبر و گسترش مفاهیم قرآنی در زندگی عموم به ویژه دانش‌آموزان تأکید کرد.

وی یادآور شد: 74 دانش‌آموز برگزیده مسابقات استانی، به همراه دو گروه همخوانی دختر و پسر در ماه‌های تیر و مرداد‌ماه سال جاری به مرحله کشوری مسابقات قرآنی به میزبانی زنجان و مشهد اعزام می‌شوند.

انتهای پیام

captcha