۳۰ درصد مدارس سرایان نیازمند مقاوم‌سازی است
کد خبر: 3805116
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰

۳۰ درصد مدارس سرایان نیازمند مقاوم‌سازی است

گروه اجتماعی ــ مدیر آموزش و پرورش سرایان با بیان اینکه ۳۰ درصد مدارس این شهرستان نیاز به مقاوم‌سازی دارد، گفت: در حال حاضر این شهرستان برای انجام فعالیت‌های آموزشی به احداث ۴۰ کلاس درس نیاز دارد.

30 درصد مدارس سرایان نیازمند مقاوم‌سازی استبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، محمد کسمایی، مدیر آموزش و پرورش سرایان‌ امروز، 31 فروردین در جمع خبرنگاران با تقدیر از مشارکت خیران در بیستمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز شهرستان سرایان، اظهار کرد: همراهی و مساعدت‌های خیرین راهگشای فعالیت‌های آموزشی و پرورشی است که تاکنون برکات بسیار مطلوبی را به‌دنبال داشته است.
مدیر آموزش و پرورش سرایان با بیان اینکه 30 درصد مدارس این شهرستان نیاز به مقاوم‌سازی دارد، گفت: در حال حاضر این شهرستان برای انجام فعالیت‌های آموزشی به احداث 40 کلاس درس نیاز دارد.
کسمایی افزود: احداث این فضاهای آموزشی نیازمند اعتباری بالغ بر 6 میلیارد تومان است که با توجه به محدودیت‌های اعتباری دولت، باز هم دست نیاز و یاری را به سوی خیران دراز می‌کنیم.
وی احداث فضای ورزشی برای مدارس شهر سه قلعه، احداث کارگاه حرفه‌ای برای مرکز آموزشی استثنایی نیلوفر سرایان، توسعه دوکلاسه مدرسه پانزده شعبان شهرآیسک، احداث دبیرستان سه کلاسه روستایی بغداده واحداث دبیرستان دخترانه 6 کلاسه در شهر سرایان را از اولویت‌های احداث فضاهای آموزشی و پرورشی آموزش و پرورش شهرستان سرایان عنوان کرد.
ضرورت به‌روزرسانی مدارس مطابق با سرفصل‌های جدید آموزشی
مدیر آموزش و پرورش سرایان با بیان اینکه به‌روزرسانی کارگاه‌های هنرستان فنی و حرفه‌ای و کار دانش شهرستان ضروری است، تصریح کرد: تجهیزات کارگاه‌های موجود مطابق با سرفصل‌های جدید آموزشی نیست و بروزرسانی و تأمین تجهیزات از اولویت‌های دیگر آموزش و پرورش است.
کسمایی با بیان این نکته که بیشتر مدارس متوسطه اول در شهرستان از داشتن کارگاه آی تی محروم هستند، بیان کرد: تدریس کتاب کار و فناوری با رویکرد جدید نیاز به کارگاه آی تی دارد و بالغ بر 10 درصد مدارس متوسطه اول شهرستان فاقد کارگاه آی تی است.
وی حداقل اعتبار مورد نیاز برای راه‌اندازی هر کارگاه را 60 میلیون تومان عنوان کرد و یادآور شد: در جشنواره خیران مدرسه‌ساز شهرستان سرایان که در اسفندماه سال گذشته برگزار شد، خیران با مشارکت خود تأمین بخشی از نیازهای آموزش و پرورش را عهده‌دار شدند که پیش‌بینی می‌شود بالغ بر 100 میلیون تومان مجموع تعهدات خیران باشد.
انتهای پیام

captcha