گلایه مدیرعامل اتحادیه قرآنی قم از اختصاص امکانات کم به این استان
کد خبر: 3805173
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۲

گلایه مدیرعامل اتحادیه قرآنی قم از اختصاص امکانات کم به این استان

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ زهراسادات عامری از کمی تخصیص امکانات و اعتبارات به قم با وجود اینکه بسیاری از قرآنیان و همچنین مؤسسات ملی و بین‌المللی در قم هستند، گلایه کرد.

زهراسادات عامری، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت استان قم، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا؛ با اشاره به فعالیت‌هایی که طی سال 97 انجام شد، اظهار کرد: دوره توانمندافزایی مدیران مؤسسات قرآنی با حضور حدود 50 مؤسسه با موضوعاتی چون مدیریت عرفانی و معنوی، تبیین امور مالی، تشریح قوانین مربوط به بیمه و مزایای بیمه با حضور اساتید با مشارکت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در مصلای قم برگزار شد.

وی با ابراز گلایه از اینکه آن گونه که بایدوشاید به اتحادیه قم بها داده نمی‌شود، اظهار کرد: با توجه به اینکه استان قم محور فعالیت‌های قرآنی کشور است؛ اما در حقش ظلم شده است و امکانات استان قم ضعیف است و با وجود تکمیل پرونده و مدارک، اتحادیه قرآنی استان قم ثبت رسمی نشده است. حال آنکه بسیاری از مؤسسات موفق در سطح ملی و بین‌المللی چون جامعةالقرآن، مؤسسه تدبر در کلام وحی، نورالیقین، آیات هدایت، نورالثقلین، مؤسسه نورالمجتبی(ع) از این استان هستند؛ اما با این وجود مزایا و اعتباراتی که به قم می‌رسد، صفر و در حد صفر است.

مدیرعامل اتحادیه قرآنی قم ادامه داد: همچنین دوره خبرنگاری ویژه مدیران و مسئولان روابط عمومی مؤسسات با مشارکت اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآنی استان و همچنین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در دو بخش بانوان و آقایان برگزار شد.

عامری با اشاره به برنامه‌های هفته قرآن و عترت این استان که اتحادیه نیز در اجرای آنها همکاری کرده است، اظهار کرد: برگزاری مسابقات قرآن ویژه خردسالان و بزرگسالان در رشته‌های حفظ، تجوید و قرائت قرآن در سطح استان ویژه بانوان و آقایان در هفته قرآن و عترت استان، برپایی نمایشگاه قرآن طی ماه مبارک رمضان به مدت هفت روز در مجتمع ناشران استان و با حضور حدود 30 مؤسسه با هدف ارئه محصولات و گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی، برگزاری دوره مدیریت آموزش ایده‌ها و کارآفرینی قرآنی طی بازه زمانی یک ماه با حضور مدیران مؤسسات و اهدای جوایز به ایده‌های برتر قرآنی استان از جمله برنامه‌های این سال بوده است.

وی با اشاره به دیگر فعالیت‌های سال 97 اتحادیه، اضافه کرد: برگزاری دوره آموزش نماز با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با حضور 25 مدیر مؤسسه با هدف تبیین جایگاه نماز به مدت چهار روز، تشکیل 12 جلسه هیئت مدیره و سه جلسه فوق‌العاده با حدود 40 مصوبه آموزشی و بازدید از مؤسسات قرآنی استان قم و رسیدگی به مشکلات و معضلات تشکل‌های قرآنی بخشی دیگر از فعالیت‌های اتحادیه در سالی که گذشت بود.

عامری تأکید کرد: تجلیل از دانشجویان حافظ قرآن دانشگاه حضرت معصومه(س)، دیدار با مراجع عالیقدر چون آیت‌‌الله العظمی نوری همدانی برگزاری کرسی تلاوت و همایش بزرگ اربعینیه در جمکران و برگزاری همایش سبک زندگی اسلامی از دیگر فعالیت‌های قابل ذکر اتحادیه در سال 97 است.

انتهای پیام

captcha