سرکوب اعتراضات به سلب تابعیت 138 شهروند بحرینی
کد خبر: 3805186
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳

سرکوب اعتراضات به سلب تابعیت 138 شهروند بحرینی

شهر «منامه» پایتخت بحرین شاهد تظاهرات علیه سلب تابعیت 138 شهروند این کشور و همچنین اعتراضات علیه دیدار هیئت صهیونیستی از این کشور بود که با سرکوب نیروهای رژیم آل خلیفه روبرو شد.

به گزارش ایکنا به نقل از البحرين اليوم، تظاهر کنندگان شامگاه پنجشنبه و عصر جمعه با آتش زدن لاستیک در خیابان اصلی شهر منامه، خشم خود را نسبت به صدور حکم سلب تابعیت 138 شهروند این کشور ابراز داشتند.
 
این در حالی است که سازمان عفو بین‌الملل نیز این اقدام را حکمی تمسخرآمیز توصیف کرده و کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل نیز آن را حکمی ناعادلانه خوانده است.

این معترضین همچنین با در دست داشتن پلاکاردهایی با عنوان «نه به سازش» و فریاد علیه رژیم آل خلیفه، اقدامات این رژیم مبنی بر تلاش برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.
 
این در حالی است که رسانه‌های رژیم صهیونیستی با تأکید بر دیدار رسمی هیئت اسرائیلی از بحرین و دیدار با مقامات این کشور، فایل‌های ویدیویی و تصاویری از حضور و گشت و گذار صهیونیست‌ها در منامه و ابراز خشنودی آنها از برگزاری میهمانی ویژه و استقبال گرم از آنان را منتشر کرده است.
 
همزمان با تظاهرات ضد سازش در پایتخت بحرین، نیروهای رژیم آل خلیفه عصر دیروز به سرکوب تظاهرات در دو شهرک ابو صبیع و الشاخوره پرداخته و سعی کردند با پخش گازهای سمی، معترضان را پراکنده کنند.

از زمان دیدار هیئت رژیم صهیونیستی از بحرین، خیابان‌های این کشور و تمامی مناطق آن، شاهد وضعیت امنیتی بی سابقه‌ای است. و طی روزهای گذشته دستگاه امنیتی آل خلیفه اقدام به بازداشت برخی شخصیت‌های حامی این رژیم که در شبکه‌های اجتماعی انتقاداتی را علیه جنگ و سازش ابراز داشته‌اند، کرده است.
انتهای پیام
captcha