برنامه‌های ارتحال امام(ره) به صورت مردمی برگزار شود
کد خبر: 3805212
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵

برنامه‌های ارتحال امام(ره) به صورت مردمی برگزار شود

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه برنامه‌های ارتحال امام(ره) باید به صورت مردمی برگزار شود، اظهار کرد: مردم ایران ظرفیتی عظیمی هستند و باید این توانمندی را پاس بداریم.

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی،‌ نماینده ولی فقیه در استان گیلان، امروز، 31 فروردین‌ماه در نشست هماهنگی بزرگداشت سی‌امین سالگرد عروج عارفانه معمار کبیر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: امام خمینی(ره) شخصیتی کم‌نظیر در دنیای اسلام محسوب می‌شود و هنوز جوانب مختلف شخصیت این بزرگمرد تاریخ شناخته نشده است.

وی انقلاب اسلامی که توسط امام(ره) به منصه ظهور رسید را بعثتی بزرگ در دنیای بشر عنوان کرد و افزود: انقلاب اسلامی شعبه‌ای از بعثت پیامبر گرامی اسلام(ص) است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه هر چقدر زمان می‌گذرد نسل‌های آینده جریان انقلاب اسلامی را عمیقانه تجزیه و تحلیل می‌کنند، متذکر شد: تبیین ابعاد مختلف شخصیت و سیره امام(ره) برای نسل نوجوان و جوان حائز اهمیت است.

آیت‌الله فلاحتی خواستار تبیین وجهه مردمی‌بودن امام(ره) برای جامعه شد و بیان کرد: چهره مردمی امام(ره) برگرفته از وجهه انبیای الهی به ویژه پیامبر گرامی اسلام(ص) است.

وی در ادامه به پیام گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری چندین ماه بر روی این بیانیه تفکر کردند و هر کدام از واژه‌ها و کلمه‌ها بار معنایی ویژه‌ای دارد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تأکید بر لزوم تبیین چهره دینی و عمل به وظایف شرعی امام(ره) برای جامعه، خاطرنشان کرد: امام(ره) پایبند به مسائل شرعی بود و خود را مکلف می‌دانست به تمام احکام و واجبات عمل کند.

آیت‌الله فلاحتی یادآور شد: گاهی مواقع در زدوبندهای سیاسی وجهه پایبندی به مسائل شرعی امام(ره) به فراموشی سپرده می‌شود و این وجهه نباید مغفول بماند.

وی با بیان اینکه امام(ره) در عین حال که از رجال سیاسی محسوب می‌شد مرد عرفان بود، اظهار کرد: امام(ره) رابطه تنگاتنگی با دعا و نیایش داشت و نباید بخش عرفانی و معنوی ایشان فراموش شود.

امام جمعه رشت به الگوسازی دنیای امروز برای نسل جدید اشاره کرد و افزود: زندگینامه امام(ره) بهترین راهکار و الگو برای نسل جدید است.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه امام(ره) یک سیاستمدار تمام‌عیار بود، اضافه کرد: امام(ره) با آینده‌نگری تمام غربزده‌ها را کنترل و مهار کرد.

وی به شناخت تحلیلگران اجتماعی و سیاسی تاریخ بین‌الملل از امام(ره) اشاره کرد و گفت: چهره علمی امام(ره) را برای مردم تبیین کنید، زیرا بعد علمی ایشان در فقه، اصول، عرفان و شناخت علوم مختلف هنوز برای جامعه ناشناخته است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه ابعاد علمی امام(ره) نباید تحت‌الشعاع بخش عرفانی و سیاسی ایشان قرار گیرد، تصریح کرد: بیش از 250 سال زمان نیاز است تا کتاب تحریرالوسیله امام(ره) را بتوانیم تجزیه و تحلیل کنیم.

آیت‌الله فلاحتی بر ضرورت تبیین دلیل وقوع انقلاب اسلامی برای نسل نوجوان و جوان تأکید کرد و یادآور شد: امروز جامعه ایرانی نوک پیکانی است که تمام دنیا به آن می‌نگرد.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های ارتحال امام(ره) باید به صورت مردمی برگزار شود، خاطرنشان کرد: مردم ایران ظرفیتی عظیمی هستند و باید این توانمندی را پاس بداریم.

امام جمعه رشت، خواستار برگزاری برنامه‌های ارتحال امام(ره) با محوریت نوجوانان و جوانان شد و بیان کرد: مردم و به ویژه نسل جوان حافظ انقلاب اسلامی هستند. در این راستا تبیین گفتمان امام(ره) می‌تواند به احیا و تقویت ارزش‌های انقلاب کمک کند.

انتهای پیام

captcha