عملکرد مسئولان بهترین روش امر به معروف است
کد خبر: 3805220
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰

عملکرد مسئولان بهترین روش امر به معروف است

گروه اجتماعی ــ دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس تأکید کرد که عملکرد و رفتار عملی مسئولان بهترین روش برای امر به معروف و نهی از منکر است.

به گزارش ایکنا از فارس، به نقل از ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس، سلیمان مهدوی در جلسه شورای اداری شهرستان قیر و کارزین با بیان اینکه عظمت جهاد در درگاه الهی جایگاه والایی دارد، گفت: امام علی(ع) در حدیثی حتی جهاد در راه خدا را در برابر امر به معروف و نهی از منکر به مانند رطوبت دهان در برابر دریای عمیق و پهناور دانسته است.
وی با تصریح اینکه کسی که امر به معروف و نهی از منکر انجام می‌دهد باید شجاع باشد و شجاعانه حرف بزند، گفت: این فریضتین با اصل شجاعت عجین شده است. امام خمینی(ره) فرمودند اگر کسی از امر به معروف و نهی از منکر کردن بترسد و حرف نزند شرک خفی بر او مترتب است.
مهدوی بیان کرد: تاکنون شورای امر به معروف و نهی از منکر ادرات به آن شکلی که باید راه‌اندازی نشده، در حالی که در قانون شعار همه نهادها بوده است.
وی ادامه داد: در ماده 10 قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، همه نهادها مکلفند شرایط اقامه امر به معروف و نهی از منکر و بالا بردن سطح آگاهی‌های عمومی را در این خصوص از طریق آموزش و اطلاع‌رسانی فراهم کنند. ادارات و سازمان‌ها مکلف شده‌اند با استفاده از منابع دستگاه برای آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی شرایط اقامه امر به معروف و نهی از منکر را فراهم کنند.
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر فارس خطاب به اعضای شورای اداری شهرستان قیر و کارزین گفت: شما در این شهرستان حاکمیت 72 هزار نفر را برعهده دارید و از حقوق مردم و بیت‌المال باید دفاع کنید و باید شرایط را برای دین مردم مهیا و ساری و جاری کنید.
مهدوی ادامه داد: خداوند امکان هدایت مردم و امر به معروف و نهی از منکر عملی را به شما داده پس باید طوری حرکت کنید که مردم از شما الگو بگیرند چرا که شما امکان تأثیرگذاری دارید و این لطفی است که خداوند به شما داده است.
وی با اشاره به حدیثی از امام محمد باقر(ع)، که فرموده اند، امر به معروف و نهی از منکر قوام بخش تمام فرائض است، گفت: هر چه در این 40 سال از انقلاب اسلامی خطا رفتیم به دلیل کوتاه آمدن از حق خودمان بوده است.
مهدوی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر تاثیر تأخیری دارد، ادامه داد: مگر هرچه خداوند به ما دستور داده به آن عمل کردیم، توقع داریم یک نفر تذکر ما را بپذیرد و به آن عمل کند. تاثیر قیام امام حسین(ع) را بعد از 1400 سال امروز در اربعین حسینی می‌توان مشاهده کرد.
وی در خصوص چگونگی انجام فریضتین، با تاکید بر اینکه باید آیینه‌وار عمل کرد، گفت: هنر نقش مهمی در فرآیند گفتمان‌سازی و باورسازی امر به معروف نهی از منکر دارد که از زبان قوی‌تر است؛ هنر تأثیرگذار بر ذهن، مؤثر و تغییر اولویت‌ها را مشخص می‌کند.
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر فارس یادآور شد: بهترین روش فرهنگ‌سازی امر به معروف و نهی از منکر از طریق هنر است و هنری را مقدس می‌دانیم که حق را به جایگاه حق و ناحق را به جایگاه ناحق برساند.
یادآور می‌شود، در این جلسه، سرهنگ دوم پاسدار علی‌اکبر تقیان به عنوان دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قیروکارزین منصوب شد.
انتهای پیام

captcha