تهیه بانک جامع اطلاعات قرآنیان در اصفهان
کد خبر: 3805237
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۴
خاکساری خبر داد:

تهیه بانک جامع اطلاعات قرآنیان در اصفهان

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت اصفهان از تهیه بانک جامع اطلاعات قرآنیان در استان خبر داد.

حسین خاکساری هرندی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت اصفهان، در گفت‌وگو با ایکنا؛ با اشاره به گزارشی از عملکرد این اتحادیه در سالی که گذشت، اظهار کرد: مدیریت اتحادیه از بهمن‌ماه به بنده واگذار شد و طی دو ماه پایانی سال گذشته، بیشتر معطوف به برنامه‌ریزی برای ارائه طرح‌ها برای سال ۹۸ بوده است.

وی ادامه داد: تهیه بانک جامع اطلاعات قرآنیان در استان اصفهان از جمله برنامه‌های در دست اقدام است لذا پروپوزال اولیه طرح تهیه شده است و تا پایان سال ۹۸ با بیست و هشت محور چون حافظان، قاریان، مؤسسات، خانه‌های قرآنی، مؤلفان، خیران و واقفان و ... راه‌اندازی می‌شود و امیدواریم پس از موفقیت این طرح در سطح استان آن را در مرحله کشور نیز با دستگاه‌های مربوطه عملیاتی کنیم.

 
خاکساری اضافه کرد: دومین برنامه تثبیت موقعیت اتحادیه در شهرستان‌ها است. با توجه به اینکه اتحادیه در شهرستان‌ها شعبه ندارد، مستلزم ارائه راهکار هستیم تا در هر شهرستان یک نماینده به انتخاب خود مؤسسات، انتخاب کرد تا فعالیت‌های قرآنی در هر شهرستان توسط آن نماینده پیگیری شود پیش از سال جدید، این موضوع در دو شهرستان، چون نائین و سمیرم عملیاتی شد که در این رابطه در نظر داریم تا در ۲۴ شهرستان، نماینده داشته باشیم.

وی بیان کرد: سومین برنامه‌ای که انجام شد بازرسی از مؤسسات و خانه‌های قرآن و ارزیابی آن‌ها به دیلی تقویت بُعد نظارت و روحیه بخشی به آن‌ها است؛ لذا در نظر داریم تا حداقل یک بار اتحادیه به بازرسی و ارزیابی فعالیت‌های مؤسسات و خانه‌های قرآن بپردازد. دیگر اینکه در نظر داریم تا طی تعامل بهتر با دستگاه‌ها جهت ارائه خدمات به تشکل‌های قرآنی، تفاهم‌نامه‌هایی نیز با آن‌ها انعقاد کنیم.
 
تهیه بانک جامع اطلاعات قرآنیان در اصفهان
خاکساری بیان کرد: پنجمین موضوع ورود جدید برنامه‌های قرآنی در هیئات مذهبی است. هیئات به عنوان بزرگترین تشکل مردمی در کشور است که در زمینه عصمت و اهل‌بیت (ع) به خوبی کار شده است، اما در زمینه قرآن ضعیف عمل شده است که جلساتی نیز با هیئات سطح استان داشتیم تا سعی کنیم با بهره‌گیری از پتانسیل هیئات فعال سطح استان، برنامه‌های قرآنی نیز با آن‌ها همراه شود.

وی ادامه داد: برپایی بزرگترین همایش قرآنیان با ظرفیت ۵۰۰ مؤسسه و خانه قرآنی، تکمیل نمایشگاه دائمی از ظرفیت مؤسسات اصفهان و ارائه تولید و محصولات مکتوب و نرم‌افزار‌های قرآنی، برگزاری مجمع سالیانه اتحدیه تا قبل از ماه مبارک رمضان و ارائه گزارش سالیاته، توسعه و گسترش ۲۰۰ جلسه قرانی خانگی از دیگر برنامه‌های مد نظر است.

خاکساری بیان کرد: آخرین برنامه نیز ارائه خدمات به مؤسسات و خانه‌های قرآن در ابعاد مختلف آموزشی، تبلیغی، ترویجی، مکاتباتی، معنوی و تسهیلات قانونی و در سایر زمینه‌ها است.

انتهای پیام
captcha