امنیت و سازندگی کشور مرهون سپاه پاسداران است
کد خبر: 3805239
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰
حیدرپور در گفت‌وگو با ایکنا:

امنیت و سازندگی کشور مرهون سپاه پاسداران است

گروه سیاست و اقتصاد ــ نماینده سابق مجلس گفت: سپاه علاوه بر انجام وظیفه اصلی خود در پاسداری از انقلاب اسلامی و دفاع از تمامیت ارضی کشور، در عرصه سازندگی و کمک به مردم آسیب‌دیده از بلایای طبیعی نیز نقش مفید و مؤثری ایفا می‌کند.

امنیت و سازندگی کشور مرهون سپاه پاسداران است

عوض حیدرپور، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان درباره عملکرد و نقش سپاه در کشور اظهار کرد: سپاه در مقطعی تشکیل شد که وظیفه پاسداری از انقلاب اسلامی را برعهده داشت و به خوبی توانست این وظیفه را در سال‌های نخستین انقلاب که هم با دشمنان خارجی و هم با دشمنان داخلی مانند منافقین مواجه بودیم، انجام دهد.
وی ادامه داد: در سال 1359 که عراق جنگ تحمیلی را برای جدایی خوزستان از کشور آغاز کرد، سپاه علاوه بر پاسداری از انقلاب اسلامی، به یاری ارتش شتافت و ساختاری نظامی در بدنه خود ایجاد کرد و با دفاعی جانانه به همراه ارتش، ژاندارمری، جهاد سازندگی و نیروهای مردمی، توانست بیش از 12 هزار کیلومتر مربع از خاک جمهوری اسلامی ایران را که توسط عراق اشغال شده بود، آزاد کرده و برای تقویت و حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی تلاش کند.
این نماینده سابق مجلس افزود: تصرف فاو و جزایر مجنون باعث شد تا ما با دست پر بر سر میز مذاکره حاضر شده و صدامی که قرارداد 1975 را پاره کرده بود، وادار به تمکین کند.

نقش سپاه در دوره بعد از جنگ
حیدرپور با اشاره به نقش سپاه در دوره بعد از جنگ، خاطرنشان کرد: پس از پایان جنگ، سپاه به عرصه سازندگی وارد شد و توانست به خوبی وظیفه‌ای را که نیروهای مسلح می‌توانستند در بازسازی کشور بر عهده بگیرند، انجام دهد که همه اینها به لطف قرارگاه مهندسی خاتم‌الانبیا و آزادسازی بخش عظیمی از امکانات مهندسی سپاه در جنگ، در فضای سازندگی انجام شد.
وی گفت: در تمام این سال‌ها دشمن لحظه‌ای از پا ننشسته و به دشمنی‌هایش در فضای سیاسی و اجتماعی کشور در سال‌های متمادی مانند سال 78، 88 و 96 ادامه داده است که سپاه پاسداران با ایجاد ساختار بسیار مناسبی مانند سازمان بسیج توانست بر این ناآرامی‌ها غلبه کرده و به خوبی از بحران‌ها عبور کند.
این نماینده سابق مجلس تصریح کرد: سپاه کماکان در حوزه سازندگی و فعالیت‌های فرهنگی فعال است، مثلاً در زمینه حوادث طبیعی مانند زلزله رودبار و بم یا در جریان سیل اخیر، سپاه و بسیج توانستند مجدداً جوانان را متحد کرده و وظیفه حاکمیت در راستای کمک به مردم را به خوبی انجام دهند.
وی با اشاره به تصمیم ترامپ مبنی بر قرار دادن سپاه در لیست گروه‌های تروریستی گفت: این تصمیم بسیار احمقانه بود، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، جزء نیروهای مسلح رسمی کشور است که علاوه بر پاسداری از انقلاب اسلامی، باید با یاری ارتش جمهوری اسلامی ایران از تمامیت ارضی کشور دفاع کند.
حیدرپور اضافه کرد: مثل اینکه آقای ترامپ نمی‌داند اگر سازمانی با ساختار نیروهای مسلح بر اساس قانون اساسی جزء نیروهای مسلح کشور محسوب شود، دیگر نمی‌تواند گروه تروریستی باشد! بهتر است ایشان مطالعه بیشتری در رابطه با حقوق عمومی انجام دهد و بداند بر اساس قانون اساسی ما که به تصویب ملت ایران رسیده است، سپاه جزء نیروهای مسلح بوده و به هیچ عنوان نمی‌تواند تروریست باشد.

تروریستی اعلام کردن سپاه
وی خاطرنشان کرد: همه سیاستمداران این اقدام ترامپ را محکوم کرده و اقدام او را غیر قانونی، غیر عقلانی و بعضاً احمقانه دانسته‌اند و ما نیز مانند دیگر کشورها این اقدام را محکوم می‌کنیم.
این نماینده سابق مجلس بیان کرد: سپاه در پاسداری از انقلاب اسلامی و دفاع از نظام جمهوری اسلامی ایران نقش بسیار مؤثر و مفیدی دارد و ما نیز بنا به فرموده امام(ره) که «هر زمان دشمنی‌ها با گروهی بیشتر شد، بیشتر قدر آن گروه را بدانیم»، باید بیشتر قدردان سپاه باشیم.
وی تأکید کرد: مجلس شورای اسلامی در قبال این اقدام ترامپ می‌تواند نیروهای آمریکایی حاضر در خلیج فارس را به عنوان گروه تروریستی قلمداد کرده و ما نیز باید در قبال هر گونه رفتار ناشایست آنها واکنش نشان دهیم.
انتهای پیام

captcha