برگزاری جشن‌های نیمه‌شعبان در 32 بقعه متبرکه سمنان
کد خبر: 3805240
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۶

برگزاری جشن‌های نیمه‌شعبان در 32 بقعه متبرکه سمنان

گروه اجتماعی- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان از میزبانی 32 امامزاده و بقعه متبرکه شاخص این استان در برگزاری جشن میلاد امام عصر(عج) در نیمه شعبان خبر داد.

برگزاری جشن‌های نیمه‌شعبان در 32 بقعه متبرکه سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله واحدی،مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان امروز 31 فروردین در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ویژه برنامه‌های میلاد دوازدهمین امام شیعیان، همزمان با سراسر کشور در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان سمنان برگزار می‌شود اظهار کرد: بقعه متبرکه امامزادگان یحیی(ع) و علی‌بن جعفر(ع) در سمنان، حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) دامغان، امامزاده محمد(ع) دیزج شاهرود، امامزادگان اسماعیل و شمس الدین(ع) گرمسار، امامزاده علی اکبر(ع) شهرستان آرادان، امامزاده محمد(ع) بسطام و امامزاده قاسم(ع) مهدیشهر از جمله بقاع متبرکه‌ای است که میزبان این جشن‌ها است.
به گفته وی؛ برگزاری مراسم‌هایی مانند مولودی خوانی، سخنرانی، قرائت زیارتنامه و برپایی ایستگاه‌ های صلواتی از جمله برنامه های امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان سمنان است که در این اماکن مذهبی با حضور روحانیان و مداحان اهل بیت(ع) برنامه‌های مختلفی از جمله تلاوت قرآن و زیارتنامه و مولودی خوانی پیش‌بینی شده است.
واحدی متذکر شد: در برگزاری این جشن‌ها برخی از هیات‌های مذهبی و نهادهای دولتی با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان همکاری دارند
که با استفاده از ظرفیت مبلغان و روحانیان بومی و مستقر در اماکن مقدس و امامزادگان،این افراد برای ترویج و تبلیغ معارف دینی و سبک زندگی فاطمی از سوی این اداره کل در امامزادگان حضور یافته و سخنرانی می‌کنند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان پاسخگویی به شبهات دینی، مشاوره و برگزاری نماز جماعت را از دیگر وظایف مبلغان و روحانیان مستقر در اماکن مقدس و امامزادگان برشمرد
انتهای پیام

captcha